75 درصد از مواد اولیه دارویی برای تولید 96 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تهیه می شود.

75 درصد از مواد اولیه تولید دارو در کشور تهیه می شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 75 درصد از مواد اولیه دارویی برای تولید 96 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تهیه می شود.
 
دکتر مرضیه وحید دستجردی در دیدار با ویکتور ریباک، سفیر بلاروس در ایران با بیان این مطلب، گفت: ایران در مسائل مختلف حوزه بهداشتی و درمانی اعم از تولید دارو و تجهیزات پزشکی و گسترش شبکه بهداشتی پیشرفت های زیادی داشته است.
وی افزود: هم اکنون تمامی تجهیزات مصرفی پزشکی را در داخل تولید می کنیم و درصدد ساخت و تولید تجهیزات پیشرفته پزشکی مثل دستگاه ام آر آی هستیم.
دستور مقتضی برای اعلام اسامی هیات ایرانی کمیته مشترک روابط دو کشور و گسترش روابط دارویی، بخش دیگری از برنامه دیدار سفیر بلاروس و وزیر بهداشت و درمان کشورمان بود که به تقاضای سفیر بلاروس و تاکید وزیر بهداشت به قائم مقام امور بین الملل خود و مدیرکل نظارت بر امور دارویی و مواد مخدر وزارت بهداشت صورت گرفت.
گفتنی است ویکتور ریباک سفیر کشور بلاروس در ایران و هیات همراه بعدازظهر امروز با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دفتر وزارتی دیدار کرد. در این دیدار دکتر نیکنام قام مقام وزیر در امور بین الملل و دکتر شانه ساز مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داور نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha