مطالعات پزشکان در آمریکا نشان می‌دهد، اگرچه نوردرمانی برای برخی بیماران مبتلا به آکنه مفید است ولی با اطلاعات موجود نمی‌توان به طور قطع گفت این روش اثربخشی و کارایی زیادی دارد و می‌تواند جایگزین آنتی بیوتیک شود.

فواید نور درمانی برای آکنه

سلامت نیوز:مطالعات پزشکان در آمریکا نشان می‌دهد، اگرچه نوردرمانی برای برخی بیماران مبتلا به آکنه مفید است ولی با اطلاعات موجود نمی‌توان به طور قطع گفت این روش اثربخشی و کارایی زیادی دارد و می‌تواند جایگزین آنتی بیوتیک شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در حالی‌که تبلیغات مختلفی درباره درمان آکنه با نور آبی وجود دارد، هنوز مطالعات مختلف کارایی و اثربخشی این روش را تایید نکرده است . آکنه یک التهاب پوستی است که به صورت جوش‌های قرمز و معمولا چرکی در پوست (به ویژه صورت) ظاهر می‌شود و اغلب در نوجوانان شایع است.‌مصرف غذاهای چرب و شیرین التهابات آکنه را افزایش می‌دهد.

اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستکاری جوش‌های صورت، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات جوی مهم ترین دلایل بروز آکنه است. برای پیشگیری از آکنه این چند نکته را به یاد داشته باشید.

1-  محیط خود را عوض کنید

اگر در محیطی مانند آشپزخانه کار می‌کنید و دائما در تماس با چربی‌ها هستید، شغل خود را عوض کنید؛ چرا که روغن‌های محیط، می‌تواند به پوست رسیده و فولیکول‌های مو را مسدود کند

2- از لوازم آرایشی کم چرب استفاده کنید

استفاده از لوازم آرایشی روغنی هم مانند مورد بالا، سبب نفوذ روغن به پوست و مسدود کردن فولیکول‌های مو می‌شود. سعی کنید برای زیبایی چند لحظه ای، زیبایی طبیعی و همیشگی خود را فدا نکنید!

3- صورت خود را کمتر لمس کنید

با لمس کردن چهره خود، باکتریهای زیادی از دستان شما به صورتتان منتقل شده و آکنه ایجاد میشود. این عادت را از خود دور کنید!

4- کمتر زیر نور خورشید بمانید

همانطور که نور خورشید، ویتامین های موثری برای پوست دارد، قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور آن هم خطرناک است . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha