نتایج یک آزمایش پزشکی نشان می‌دهد میکروب‌های موجود در مجاری تنفسی فوقانی در کودکان می‌تواند با حمله‌های آسمی شدید مرتبط باشند.

میکروبیوم‌ چه تاثیری بر آسم در کودکان دارد؟

سلامت نیوز:نتایج یک آزمایش پزشکی نشان می‌دهد میکروب‌های موجود در مجاری تنفسی فوقانی در کودکان می‌تواند با حمله‌های آسمی شدید مرتبط باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، پزشکان در بررسی‌های خود به رابطه بین شروع ناگهانی آسم در کودکان و ساختار میکروبیوم مجاری تنفسی فوقانی در آنها پی بردند.


دکتر "یانجیائو ژو" متخصص این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: امیدواریم در آینده مشخص شود آیا باکتری‌های مجرای هوایی فوقانی می‌تواند در شدت علائم آسم نقش علت و معلولی داشته باشد.


در این بررسی محققان به ارزیابی اطلاعات ۲۱۴ دانش‌آموز پرداختند که به آسم خفیف دچار بوده و روزانه از کورتیکواستروئیدهای استنشاقی مصرف می‌کردند. در آزمایشات انجام شده مشخص شد در کودکانی که علائم اولیه هشدار دهنده شروع حمله آسمی وجود داشته، باکتری‌های مرتبط با بیماری آسم به ویژه استافیلوکوک در مجرای هوایی فوقانی آنان مشاهده شده است.


این درحالیست که هنگام کنترل علائم آسم، مجرای هوایی فوقانی این کودکان حاوی باکتری‌های مفید بوده است.
به گفته محققان فاکتورهای محیطی از جمله رژیم غذایی و مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند بر میکروبیوم روده تاثیر بگذارد. اما اطلاعات کافی در مورد آن چه که میکروبیوم مجرای هوایی فوقانی را کنترل می‌کند وجود ندارد.


به گزارش هلث‌دی نیوز، درحالیکه در این مطالعه مشخص شد برخی باکتری‌های مجرای هوایی فوقانی می‌تواند علائم آسم را تسکین داده و برخی از آن‌ها این بیماری را تشدید می‌کند اما هنوز نمی‌توان تاثیر علت و معلولی آن را تایید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha