یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر: 28678
سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: ‌آب میوه‌هایی كه به صورت صنعتی ساخته می‌شوند بسیار شیرین هستند و قند استفاده شده در آنها خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

دكتر مجید كاراندیش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: بدن برای انجام واكنش‌های هیدراسیون نیازمند دریافت آب از طریق مصرف مواد غذایی است.

وی افزود: در ایام گرم سال میزان تعریق بدن افزایش می‌یابد و به همین دلیل بدن دچار كمبود مایعات می‌شود؛ برای جبران كاهش مایعات بدن، لازم است مایعات بیشتری مصرف شود.

كاراندیش تصریح كرد:‌ یبوست مزمن نیز كه در فصل تابستان بسیار شایع می‌شود، از عوارض كاهش آب بدن است.

این متخصص تغذیه خاطرنشان كرد:‌ برای جبران كاهش آب بدن در فصل تابستان می‌توان از نوشیدنی‌های مختلف و آب‌میوه استفاده كرد، ولی بهترین نوشیدنی برای تامین مایعات مورد نیاز بدن، آب است.

وی اظهار كرد: مصرف آب‌میوه‌های موجود در بازار برای رفع تشنگی توصیه نمی‌شود، زیرا بسیاری از این آب‌میوه‌ها غیرطبیعی هستند و قند زیادی دارند؛ قند موجود در آب‌میوه‌های صنعتی فروكتوز است و مصرف زیاد این قند خطر ابتلا به دیابت در سن كم را افزایش می‌دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: تهیه آب ‌میوه‌ در منزل بهتر از مصرف آب‌میوه‌های صنعتی است، البته باید به این نكته توجه داشت كه بهتر است میوه به طور كامل مصرف شود تا بدن، فیبر مورد نیاز خود را از میوه دریافت كند.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف دوغ هم می‌تواند در رفع كم‌آبی بدن مفید باشد، البته باید به این نكته توجه داشت كه مواد لبنی هم اگر بیش از مقدار معمول مصرف شوند می‌توانند مشكل‌ساز باشند.

كاراندیش گفت: استفاده از مواد گیاهی مانند خاك‌شیر هم برای رفع عطش بدن موثر است، ولی در مصرف خاك‌شیر هم باید به این نكته توجه كرد كه نباید آن را با شیرینی زیاد مصرف كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha