سلامت نیوز : رئیس مركز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت:‌ بین افراد تحصیل‎كرده جدایی بیشتر از طلاق دیده می‌شود. در این نوع زندگی هركس زندگی خود را دارد و فقط ظاهر را حفظ می‌كند.

نسرین تهرانی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه: "اگر هركدام از حیطه‌های مشكلات و آسیب‌های اجتماعی را بررسی كنیم به موضوع خانواده می‌رسیم "، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر در افراد تحصیل‎كرده جدایی بیشتر از طلاق دیده می‌شود و این افراد زندگی خود را به این گونه اداره می‌كنند كه فقط ظاهر را حفظ می‌كنند ولی هركس برای خود زندگی می‌كند.

وی افزود: هزینه‌های جدایی و آسیب‌هایی كه این خانواده به خود و فرزندانشان می‌زنند بسیار بیشتر از طلاق است و این افراد به خاطر اینكه مردم از دور زندگی آنها را خیلی خوب و موفق می‌بینند نمی‌خواهند پاسخگوی نگاه‌های مردم باشند. لذا زندگی را به هر نحوی كه ممكن است نگه می‌دارند.

تهرانی تصریح كرد: در این زندگی هر دو فرد افراد خوبی محسوب می‌شوند اما علم كنار هم زندگی كردن را ندارند و در واقع مانند شطرنجی است كه نتوانند مهره‌های آن را به درستی حركت دهند. لذا بازی به هم می‌خورد.

رئیس مركز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینكه طلاق نیز در جامعه آسیب‌های زیادی را به بار خواهد آورد، یادآور شد: به عنوان مثال این سؤال وجود دارد كه زن‌ها بعد از اینكه از شوهرشان طلاق گرفتند چه نهادی در سطح جامعه برای حمایت از آنها وجود دارد یا چه جایی است كه اشتغال آنها را تأمین كند و همین طور مردها پس از اینكه از همسرشان جدا شدند چه می‌كنند اینها هزینه‌های پنهانی است كه در جامعه وجود دارد و دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha