پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 286814

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی با اشاره به این‌كه درمان زخم مشابه در افراد مختلف بسته به شرایط بیمار و ویژگی‌های زخم متفاوت است، گفت: درمان زخم نیاز به برنامه گروهی و تیمی دارد.

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی با اشاره به این‌كه درمان زخم مشابه در افراد مختلف بسته به شرایط بیمار و ویژگی‌های زخم متفاوت است، گفت: درمان زخم نیاز به برنامه گروهی و تیمی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،به گزارش دبیرخانه سمینار مدیریت زخم، دكتر محمد رضوان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، دوشنبه دوم دی در حاشیه برگزاری سمینار یكروزه مدیریت زخم اظهار كرد: بیماری‌هایی مانند سكته‌های مغزی می‌تواند سبب زخم بستر به دلیل ناتوانی و عدم تحرك ناشی از سكته مغزی در فرد شود و این زخم می‌تواند تبدیل به عفونت و سپس به خون منتقل شود و در نهایت مرگ فرد را به همراه داشته باشد.

همچنین زخم پای دیابتی اگر به موقع درمان نشود ممكن است عوارض جبران ناپذیری را از جمله قطع پای بیمار به‌همراه داشته باشد كه البته در سال‌های اخیر با راه‌اندازی كلینیك‌های زخم و درمان‌های منسجم این عوارض ناشی از زخم به‌شدت كاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha