جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 286838

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، روز شنبه با وزش باد مؤثر در تهران شاهد بهبود کیفیت هوای پایتخت نسبت به روزهای گذشته خواهیم بود.

بهبود هوای تهران با وزش باد از فردا

سلامت نیوز : بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، روز شنبه با وزش باد مؤثر در تهران شاهد بهبود کیفیت هوای پایتخت نسبت به روزهای گذشته خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با تداوم شرایط جوی پایدار و آرام در نخستین ساعات روز جمعه (6 دی 98) با وجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، تجمع ذرات معلق در بیشتر مناطق سبب برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا خواهد شد. رفته‌رفته با افزایش ناپایداری جوی و گاهی رشد ابر در برخی ساعات بعدازظهر، انتظار می‌رود تاحدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود.

براساس این گزارش در اواخر وقت جمعه افزایش تردد خودروها سبب تجمع ذرات معلق شده و احتمال می‌رود در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در شرایط نامطلوب قرار بگیرد، هرچند پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی با وزش باد و بارش پراکنده احتمال پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا وجود داشته باشد.

صبح شنبه (7 دی 98) با افزایش حجم ترافیک در نخستین روز هفته، انتظار می‌رود بر غلظت ذرات معلق افزوده شود. هرچند با وزش باد مؤثر طی ساعات قبل شاهد بهبود کیفیت هوای پایتخت نسبت به روزهای گذشته خواهیم بود. به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز همراه با وزش باد در برخی ساعات بعدازظهر، پراکندگی آلاینده‌ها دور از انتظار نیست.

شایان ذکر است در ساعات اوج ترافیک شامگاهی، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت، اگرچه با توجه به وزش باد در ساعات پایانی شنبه، احتمال پراکندگی و کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها وجود خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین 132 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین 114 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha