سلامت نیوز : متخصصان تغذیه در آمریكا تأكید كردند كودكان پس از ورزش باید به نوشیدن آب عادت كنند چون مصرف نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا به دلیل بالا بودن محتوای كافئین و دیگر مواد مضر، می‌تواند پیامدهای نامطلوبی برای آنها داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دكتر مارسی بت اشنایدر از اعضای آكادمی اطفال آمریكا در حوزه تغذیه در این‌ باره اظهار داشت: درحال حاضر نكات مبهم و گیج ‌كننده‌ای درباره محتویات نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا وجود دارد و نوجوانان اكثرا درباره تفاوت‌های این محصولات ناآگاه هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برخی از كودكان و نوجوانان انواعی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا را مصرف می‌كنند كه حاوی مقادیر بسیار زیادی كافئین هستند و این درحالی است كه پس از ورزش بیشتر آب بدنشان را از دست داده‌اند و قصد دارند این كمبود آب را جبران كنند. اما آنها در واقع مقادیر زیادی كافئین و سایر محرك‌ها را وارد بدن خود می‌كنند كه می‌تواند بسیار خطرناك باشد.

تركیبات و مواد تشكیل ‌دهنده نوشابه‌های انرژی‌زا با نوشابه‌های ورزشی متفاوت هستند. نوشابه‌های ورزشی حاوی كربوهیدرات‌ها، املاح معدنی، الكترولیت‌ها و طمع‌دهنده‌ها هستند كه می‌توانند جایگزین آب از دست رفته بدن در اثر تعرق شوند اما نوشابه‌های انرژی‌زا كاملا تركیبات متفاوتی دارند و بیشتر محتوی كافئین هستند كه مصرف آن برای كودكان مضر بوده و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

این مطالعه در مجله «اطفال» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha