شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 286865

تجویز داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف دارویی توصیه می‌شود، پس از مشورت با متخصص مصرف شود.

دلایل سردی دست وپاها از نگاه طب سنتی

سلامت نیوز:تجویز   داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال  امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف  دارویی توصیه می‌شود،  پس از مشورت با متخصص مصرف شود.

 

چرا وقتی سرما می خورم احساس سردی در دست و پاها می کنم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،زمانی که بدن با سرما مواجه می شود، به واسطه وجود ( قوه مدبره ) حرارت از سطح بدن به مرکز یعنی کبد هدایت و خون رسانی به اندام ها کمتر می شود و حرارت در سیستم مرکزی بدن افزایش می یابد. بالا رفتن حرارت در سیستم مرکزی بدن موجب تب  و کاهش حرارت عضلات (دست وپا)  باعث ایجاد دردهای عضلانی می شود.

با افزایش حرارت در کبد، صفرا غلیظ ترمی شود و بخارات صفرا به سمت سر حرکت می کند.بخارات باعث آبریزش بینی و در ریه ها موجب بروز ترشحات می شود .ایجاد سردرد، کرختی، بی حالی و پولیپ ملتهب هم  ناشی از افزایش بخارات صفراست.ریه ها مخاط بینی و سینوس ها در هنگام بروز سرماخوردگی رطوبت می گیرند، زمانی که حرارت با رطوبت همراه شود احتقان در آن ها ایجاد و رشد میکروب ها در آن ها میسرمی شود. 

از روز دوم تا سوم سرماخوردگی شرایطتغییر می کند و رطوبت سالم در قسمت های ذکر شده ، ناسالم و حاوی باکتری هامی شود .ایجاد سرفه و عطسه باعث پاک سازی قسمت سر و ریه ها می شود و معمولا پزشکان در این مرحله شروع به تجویز آنتی بیوتیکیا افراد به صورت خودسرانه انواع آنتی بیوتیک ها را استفاده می کنند .

مصرف آنتی بیوتیک ها بالانس کبد را منفی می کند و با افزایش حجم آنتی بیوتیک ها حرارت کبد که به دلیل سرماخوردگی افزایش یافته است، باز دچار حرارت بیشتر می شود و باید افزون بر پاک سازی بدن، آنتی بیوتیک ها را نیز پاک سازیکند.بنابراین لازم است مصرف آنتیبیوتیک ها را محدود و با انجام شیوه های ساده سرماخوردگی و آنفلوآنزا را درمان کنیم .مگر در موارد حاد که به تشخیص پزشک مبادرت به مصرف آنتی بیوتیک جایز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منوچهر ادیبی ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    3 1
    عالی