سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: سرطان پوست شایع ترین سرطان و در عین حال قابل پیشگیری ترین سرطان ها است.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار داشت: سرطان پوست بیشتر در مناطق آفتاب خیز و در افرادی که صورت و پشت دست های آنها در طولانی مدت در تماس با آفتاب است مانند کشاورزان و کسانیکه در فضای باز کار می کنند شایع تر است.

این متخصص پوست ادامه داد: سرطان پوست به سه نوع سرطان پایه ای پوست، سرطان سلول سنگفرشی و سرطان رندانه ای پوست (ملانوما) تقسیم می شود.

وی رادیوتراپی قلبی، تماس با انفجارها و گاز های شیمیایی مانند گاز خردل و بعضی از عفونت های ویروسی و تماس با مایعی به نام استیک را از علل دیگر سرطان پوست دانست و اظهار داشت: محافظت در برابر آفتاب، استفاده از پوشش‌های مناسب در برابر آفتاب و کرم های ضد آفتاب از روش های پیشگیری از سرطان پوست است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: میزان کشندگی سرطان های شایع پوست مانند پایه ای پوست بسیار کم است و سرعت رشد آن آهسته است و به ندرت گسترش می یابد اما بدخیم ترین سرطان پوست را سرطان سلول رندانه ای پوست (ملانوما) دانست.

دکتر احسانی در پایان تاکید کرد:ملانوما کشنده اند ومیزان مرگ ومیر بسیار بالایی دارند و حد وسط سرطان های پوست سرطان سلول سنگ فرشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha