وزیر بهداشت، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر در کشور به علت ابتلا به فشارخون بالا، جان خود را از دست می دهند.

فشارخون بالا سالانه جان ۱۰۰ هزار ایرانی را می گیرد

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر در کشور به علت ابتلا به فشارخون بالا، جان خود را از دست می دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سعید نمکی، صبح شنبه در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران بسیج ملی کنترل فشارخون در مرکز همایش‌های رازی، اظهار داشت: در اولین روزهایی که در وزارت بهداشت روند بیماری‌ها را مرور کردیم، دیدیم در سال ۳۸۰ هزار مرگ در کشور داریم که حدود ۱۰۰ هزار مورد مرگ به دلیل پرفشاری خون و عوارض ناشی از آن اتفاق می‌افتد.


وی با طرح این پرسش که تا کی می‌خواهیم تخت بیمارستانی و آی سی یو و سی سی یو اضافه کنیم، افزود: در حاشیه شهر تهران، جمعیت ۱.۵ میلیون نفری حتی یک تخت بیمارستانی نداشت و این قطعاً باید اولویت ما باشد.


وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر ۳۰ سال گذشته را مرور کنیم تعداد تخت‌های دیالیز در برخی موارد ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است. بنابراین، باید روند بیماری‌زایی را متوقف کنیم و اولویت ما بر پرفشاری خون به علت ابتلا و مرگ و میر بالای ناشی از این بیماری است.


طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، از ۲۷ اردیبهشت ۹۸ تا ۱۵ تیر امسال در سراسر کشور اجرا شد و در نتیجه آن، فشارخون ٣٠ میلیون و ۵۵٠ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته و ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون، شناسایی شدند. همچنین در این کمپین، حدود ٨ میلیون نفر بیمار در معرض ابتلا به فشار خون نیز شناسایی شد.
در این مراسم، از دست اندرکاران اجرای این طرح تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha