شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 286893

موها معمولا در فصل‌های پاییز و زمستان خشكی و شكنندگی زیادی پیدا می‌كنند. استفاده زیاد از مواد شیمیایی و ابزارهایی مثل اتو، حالت‌دهنده یا خشك‌كن مو هم بر این مشكل می‌افزاید. بنابراین دانستن نحوه رفتار با موهای آسیب‌دیده یك موضوع ضروری است.

با موهای آسیب‌دیده چطور رفتار كنیم؟

سلامت نیوز:موها معمولا در فصل‌های پاییز و زمستان خشكی و شكنندگی زیادی پیدا می‌كنند. استفاده زیاد از مواد شیمیایی و ابزارهایی مثل اتو، حالت‌دهنده یا خشك‌كن مو هم بر این مشكل می‌افزاید. بنابراین دانستن نحوه رفتار با موهای آسیب‌دیده یك موضوع ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،درباره رفتار صحیح با موهایتان بیشتر بدانید.

خودداری از گرما دادن زیاد به موها:

گرما دادن زیاد به موها با ابزارهایی مانند سشوار از عوامل مهم آسیب‌دیدگی موهاست. بهتر است روش هوا دادن به موها را برای خشك كردن آنها به كار بگیرید یا هنگام استفاده از ابزارهای گرمادهنده، از محصولات محافظ مو در برابر گرما استفاده كنید.

رفتار ملایم با موها:

حتما می‌دانید كه اصطكاك و فشار زیاد، برای موها مضر است. باید توجه داشته باشید كه موهای مرطوب بسیار آسیب‌پذیرتر از موهای خشك است. بنابراین، هیچ‌وقت نباید هنگامی كه موها خیس است از برس استفاده كنید، موهایتان را ببندید یا رفتار شدید دیگری با آنها داشته باشید. با این حال، استفاده از شانه‌هایی با دندانه‌های پهن مشكل كمتری ایجاد می‌كند.

همچنین بهتر است به‌جای مالش شدید موها، آنها را با یك پارچه میكروفایبر، حوله نرم یا حتی یك زیرپیراهنی نرم خشك كنید.

دانستن زمان مناسب كوتاه كردن موها : 

اگر انتهای موهایتان چندشاخه شده یا رطوبت موهایتان كم شده است، وقت آن است كه آنها را كوتاه كنید. كارشناسان می‌گویند افراد دارای موهای بلند و آسیب‌دیده بهتر است هر ده تا 11 هفته یك‌بار، انتهای موهایشان را كوتاه كنند.

دقت در استفاده از روغن‌ها:

اگر برای درمان موهای خشك یا آسیب‌دیده‌تان از روغن‌ها استفاده می‌كنید، در استفاده از آنها زیاده‌روی نكنید. روغن‌ها می‌توانند برای موها سنگین تمام شود. روغن‌ها را بیشتر در نوك موها یا نقاط آسیب‌دیده به‌كار بگیرید و شستن موهای چرب را فراموش نكنید.توجه به آبرسانی به موها: كمبود رطوبت یك عامل مهم آسیب به موهاست.

در كنار تغذیه صحیح و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها، استفاده از روغن‌ها، ماسك‌های طبیعی مرطوب‌كننده، بافتن موها با ریسه‌های مرطوب هنگام خواب و مرطوب كردن موها با یك بطری آبفشان حاوی 70 درصد آب و 30 درصد مرطوب‌كننده‌هایی مانند روغن نارگیل یا روغن آرگان از راه‌های دیگر آبرسانی به موهاست.

ماساژ دادن پوست سر:

ماساژ باعث گردش خون خوب در پوست سر می‌شود و به رشد موهای سالم و قوی كمك می‌كند. خودتان را به ماساژ دادن روزانه پوست سر عادت بدهید. انگشتان‌تان را روی پوست سر قرار داده و با یك حركت دایره‌ای ملایم به ماساژ موهایتان بپردازید.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha