سلامت نیوز : دبیر هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: با توجه به افزایش سن جمعیت کشور، بیماریهای مغز و اعصاب شامل سکته مغزی، آلزایمر و پارکینسون نسبت به دهه قبل در جامعه بیشتر مشاهده می شود.
به گزارش مهر، دکتر فرامرز امیری با اشاره به برگزاری کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در روزهای 24 تا 27 خرداد ماه جاری اظهار کرد: با توجه به ارتباطات علمی قوی بین دانشگاههای کشور با دانشگاههای خارج امروزه تفاوت فاحشی بین متخصصان داخلی و خارجی وجود ندارد چرا که تمامی یافته ها عملا در کوتاه ترین زمان به  پزشکان ایرانی منتقل می شود. همچنین با توجه به فعالیتهای پژوهشی مراکز تحقیقاتی در برخی از موارد حتی متخصصان داخلی جهت ارائه سخنرانی در کنگره های خارجی نیز شرکت می کنند .

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: با توجه به افزایش هرم سنی جمعیت ایران، شیوع برخی از بیماری ها از جمله بیماری مغزواعصاب نسبت به گذشته در جامعه بیشتر شده است.

به گفته وی با توجه به افزایش سن جمعیت ایران ،بیماری های سکته مغزی،آلزایمر،پارکینسون نسبت به دهه قبل در کشور بیشتر مشاهده می شود.

این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه معمولا در کشور به تشخیص زودرس بیماری سکته توجه نمی شود ،خاطرنشان کرد: ایران از نظر شیوع بیماری سکته مغزی جز کشورهایی است که شیوع متوسط در جهان دارد، آمارها نشان می دهد در شهری مانند تهران که حدود 12 میلیون نفر جمعیت دارد در روز 150 تا 200 مورد سکته مغزی رخ می دهد و متاسفانه کمتر از 15 درصد آنها مراجعه به موقع به پزشک دارند.

وی افزود:همچنین حدود 80 درصد بیماران یا به علایم بیماری توجه ای نمی کنند و یا با علایمی غیر اختصاصی مانند افتادن قند خون، استرس عصبی، علایم سکته ی مغزی را توجیه کرده و پیگیری نمی کنند.  

دبیر هجدهمین کنگره نرولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با بیان اینکه این کنگره در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما طی 4 روز برگزار می شود، ادامه داد: متخصصان و جراحان مغز و اعصاب، متخصصان داخلی، بیهوشی و طب فیزیکی مخاطبان اصلی کنگره محسوب می شوند و مباحثی مربوط به بیماریهای مغز و اعصاب شامل بیماریهای عروقی مغز مانند سکته های مغزی، ام اس، تشنج، بیماریهای حرکتی و عمدتا پارکینسون، بیماریهای عصبی عضلانی و بیماریهای شناختی مانند آلزایمر در کنگره طرح خواهد شد.

به گفته امیری همچنین به طور اختصاصی درباره سردرد و جدیدترین یافته های بالینی،آزمایشگاهی و تشخیصی بیماری های مغز و اعصاب بحث و تبادل نظر می شود.

وی با بیان اینکه در این کنگره 120 مقاله به صورت سخنرانی و 120 مقاله به صورت پوستر اراده می شود، گفت: همچنین 15 سخنران خارجی از کشورهای آمریکا، اتریش، فرانسه و آلمان در هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha