سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران روز پنجشنبه گفت: دوره های كارشناسی ارشد طب سنتی در ایران و چین برگزار می شود.
 
به گزارش ایرنا،محمد باقر لاریجانی در دیدار با سفیر ایران در كشور چین در محل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی افزود: دوره كارشناسی ارشد طب سنتی قرار است یكسال در ایران و یكسال در چین به طور علمی و كاربردی برگزار شود.
وی ادامه داد: افراد شركت كننده در این دوره آموزشی كه پزشك یا دانشجویان رشته پزشكی هستند در پایان مداركی را به شكل جداگانه از هر دو كشوردریافت می كنند.
لاریجانی افزود: در كشور چین، بیماری های دیابت و متابولیك بسیار شایع است و در شرایط كنونی مهمترین راه درمان،‌استفاده از طب سنتی است.
وی افزود: استفاده از طب سنتی در ایران هم قدمت دیرینه دارد و پزشكان پس از اتمام تحصیلات خود دوره های آموزشی این رشته را می گذرانند.
وی گفت: ما به این نتیجه رسیدیم كه روش های بكارگرفته شده در طب سنتی ایران بسیار ابتدایی است و پس از برقراری ارتباط با كشور چین، زمینه تبادل اطلاعات در این رشته فراهم شد.
لاریجانی ادامه داد: اكنون چندین مركز طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشكی كشور راه اندازی شده و افراد می توانند برای بهره مندی از امكانات درمانی این نوع طب مراجعه كنند و با روش های آن آشنا شوند.
سفیر ایران در چین همچنین عصر امروز با وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشكی و برخی از معاونین این وزارتخانه دیدار و گفت و گو كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha