نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که علائم افسردگی را می‌توان در مغز کودکان کم سن و سال هفت ساله تشخیص داد، این علائم هشدار دهنده در واقع نشانگر بروز مشکلات عاطفی در آینده هستند.

علائم افسردگی را می‌توان در کودکان هفت ساله تشخیص داد

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که علائم افسردگی را می‌توان در مغز کودکان کم سن و سال هفت ساله تشخیص داد، این علائم هشدار دهنده در واقع نشانگر بروز مشکلات عاطفی در آینده هستند. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، برای بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی علائمی مانند اضطراب و لذت نبردن تا زمانی که به نوجوانی می‌رسند، آغاز نمی‌شود اما محققان آمریکایی با مطالعه بیش از ۱۰۰ کودک متوجه شدند که با اسکن مغز کودکان هفت ساله می‌توان تشخیص داد که علائم افسردگی در کدامیک از آنان در یازده سالگی بروز می‌کند. 


به گزارش روزنامه دیلی میل، در ۹۴ نفر از این نوجوانان زمانی که با دستگاه ام.آر.آی اسکن شدند به نظر می رسید که ارتباط کمی میان دو بخش مغز آن‌ها وجود دارد؛ گمان می‌رود که این دو قسمت مغز کارهای مربوط به تصمیم‌گیری و حالت روحی را کنترل می‌کنند.


 جریان خون زیاد میان این دو ناحیه بیانگر این است که این سلول ها با یکدیگر صحبت می‌کنند و نشان می‌دهد که این کودکان به خوبی احساسات خود را مدیریت می‌کنند. اما جریان کم خون مخالف این موضوع را بیان می‌کند و چهار سال بعد در ارزیابی رفتاری، علائم بیشتری از افسردگی در این کودکان نمایان شد.


برای بررسی این موضوع محققان دانشگاه «نورث ایسترن» در بوستون با والدین این کودکان مصاحبه کردند. این کودکان همچنین در خصوص رفتارهای منفی مانند خارج شدن از دایره دوستان و خانواده، علائم اضطراب و علائم فیزیکی مانند خستگی مفرط درجه‌بندی شدند. 


این مطالعه که در مجله JAMA Psychiatry منتشر شده است، نشان داد که تقریبا از هر پنج کودک در یک نفر آن‌ها علائم افسردگی طی چهار سال بدتر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha