سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: یكی از آروزهای دیرینه امام راحل خودكفایی ایران اسلامی در حوزه بهداشت و تولید داخلی دارو و تجهیزات پزشكی بود كه در شرایط كنونی، این مساله در كشور محقق شده است.
 
مرضیه وحید دستجردی به مناسبت ایام ارتحال جانگذار بنیانگذار جمهوری اسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود: اساس دیدگاه امام خمینی (ره) در زمینه پزشكی این بود كه ما بتوانیم بر روی پای خود بایستیم و با تكیه بر علم و فرهنگ بومی كشور، مسیر ارتقای دانش پزشكی را هموار سازیم.
وی گفت: حضرت امام (ره) همیشه تاكید می كردند كه ما باید اعتماد به نفس خود را برای ارایه فعالیت های قابل توجه و رضایت صدرصدی مردم بدست آوریم.
وی با بیان اینكه امام راحل همیشه به پیشرفت و ارتقای خدمات پزشكی در كشور تاكید می كردند، گفت: اكنون، نیروی انسانی در بالاترین سطوح فوق تخصصی پزشكی در داخل كشور برای ارایه خدمات مختلف پزشكی به مردم تربیت می شوند.
وحید دستجردی گفت: همچنین در كنار تربیت نیروی انسانی،‌ كیفیت آموزش پزشك و سطح آموزش ها بیش از گذشته افزایش یافته و خدمات پزشكی در سراسر كشور در دسترس مردم قرار گرفته است.
وی با بیان اینكه بهره مندی مردم در تمام نقاط كشور از خدمات درمانی، ‌از مهمترین اهداف مورد نظر امام خمینی (ره) بود، ادامه داد‌: رهبر فقید ایران اسلامی درطول عمر پر بركتشان، رفع تبعیض و فقر را در دستور كارخود و اولویت نخست مسوولان كشور قرار داده بودند.
وی ادامه داد:‌ ایشان خود را خدمتگزار مردم می دانستند و معتقد بودند كه مسوولان نیز باید خدمتگزاری خود را به نحو قابل قبولی در همه زمینه ها به مردم اثبات كنند.
وحید دستجردی با اشاره به اینكه این شخصیت بزرگوار مذهبی و برجسته دینی همواره به توسعه عدالت در سلامت، تاكید می كردند، افزود: وزارت بهداشت و درمان نیز باید بهترین خدمات در نظام سلامت را در اختیار مردم قراردهد و رضایتمندی آنان را كه همواره مد نظر خمینی كبیر(ره) بوده است، جلب كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha