دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 287007

بارداری ممکن است باعث شک شما در زمینه مصرف مواد مختلف غذایی شود. اگر شما هم اکنون شک دارید که روغن زیتون یا خود آن را در طول بارداری استفاده کنید یا نه؟ بهتر است با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تاثیر زیتون و روغن زیتون در بارداری

سلامت نیوز:بارداری ممکن است باعث شک  شما در زمینه مصرف مواد مختلف غذایی شود. اگر شما هم اکنون شک دارید که روغن زیتون یا خود آن را در طول بارداری استفاده کنید یا نه؟ بهتر است با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، قبل از مصرف هر چیزی باید به این نکته توجه کنید که آیا آن ماده در زمان بارداری ضرری برای شما یا جنین دارد یا نه. درباره زیتون و روغن زیتون می‌توانیم بگوییم با خیال راحت آن را مصرف کنید. در حقیقت مصرف زیتون و روغن آن نه تنها برای مادر بلکه برای نوزاد نیز بسیار مفید است.

 فواید زیتون و روغن زیتون در بارداری

زیتون و روغن زیتون حاوی فیبر، روغن‌های اشباع نشده و آهن است.همچنین سرشار از ویتامین E است. مصرف زیتون و روغن زیتون برای دستگاه گوارش بسیار مناسب است و مصرف آن در بارداری بسیار اهمیت دارد.میزان ویتامین E روغن زیتون خیلی زیاد نیست اما همین مقدار کم تاثیر مثبت به سزایی دارد. ویتامین E یکی از شاخص های کمک کننده است که باعث می‌شود نوزاد به محض تولد بتواند نفس بکشد و اکسیژن را به ریه‌های خود وارد کند.به همین علت  در نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا می‌آیند و از شیر مادر استفاده می‌کنند تاثیر مثبت زیادی دارد. 

تاثیر زیتون و روغن زیتون بر جنین

مصرف زیتون و روغن زیتون در زمان بارداری بر رشد و نمو جنین تاثیر مثبت زیادی دارد. زیتون و روغن آن به دلیل داشتن امگا ۳ روی قلب جنین اثر می‌گذارد و همچنین باعث بهبود عملکرد مغز جنین می‌شود.مصرف مداوم زیتون و روغن زیتون در زمان بارداری باعث یادگیری بهتر نوزاد بعد از تولد می‌شود و همچنین یکی از دلایل وزن‌گیری و افزایش قد جنین است. 

کاهش ترک‌های شکم در مادر

یکی از عوارض بارداری که اغلب خانم های‌باردار آن را تجربه می‌کنند ایجاد شدن ترک روی پوست شکم است. این مشکل به دلیل بزرگ شدن شکم و رشد ماهیچه‌های شکمی اتفاق می‌افتد. اگر خانم‌های باردار تقریبا هر روز شکم خود را با مقداری روغن زیتون چرب کنند این اتفاق به میزان چشمگیری کمتر پیش می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha