سلامت نیوز : 30 سال پیش اولین موارد ابتلا به ایدز گزارش شد، از آن زمان تاکنون 60 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که نیمی از آنها جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسنا 30 سال پیش گزارش کوتاه نشریه ای در آمریکا به نام Morbidity and Mortality Weekly از بیماری نادر پنج فرد پرده برداشت که بعدها مشخص شد عامل این بیماری که به ایدز معروف شد ویروس HIV بوده است.

بیماران یاد شده به زودی جان خود را از دست دادند و امروز پس از گذشت 30 سال اخبار خوبی در خصوص این بیماری به گوش می رسد؛ اینکه مهلک بودن ایدز دیگر مصداق ندارد و داروهای جدید در سرکوب این بیماری نقش چشمگیری داشته اند.

اما با این وجود همچنان افراد زیادی به این بیماری مبتلا می شوند به گونه ای که در آمریکا سالانه 56 هزار نفر به جمع بیماران مبتلا به ایدز افزوده می شوند و همین امر محققان را بر آن داشته تا در پی یافتن داروهای جدید جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری تلاش کنند.

براساس گزارش یونایتدپرس در دهه 80 میلادی زمانی که یک فرد بیست ساله به ایدز مبتلا می شد تنها امیدوار بود یک سال دیگر زنده بماند، اما در حال حاضر در صورت درمان اصولی، امید به زندگی پس از ابتلا به ویروس HIV به 50 سال رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha