دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 287020

در این نوشتار به سؤالات شایعی كه برای بسیاری از كسانی كه تصمیم به لاغر شدن دارند، مطرح است پاسخ درست خواهیم داد: آیا مصرف مولتی‌ویتامین باعث چاقی می‌شود؟نكته مهم آن است كه به طور كلی مولتی‌ویتامین‌ها باعث چاق شدن شما نمی‌شوند.

برخی باورهای اشتباه درباره لاغر شدن

سلامت نیوز: در این نوشتار به سؤالات شایعی كه برای بسیاری از كسانی كه تصمیم به لاغر شدن دارند، مطرح است پاسخ درست خواهیم داد: آیا مصرف مولتی‌ویتامین باعث چاقی می‌شود؟نكته مهم آن است كه به طور كلی مولتی‌ویتامین‌ها باعث چاق شدن شما نمی‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این مكمل‌های غذایی كالری بسیار كمی دارند و معمولا در آنها خبری از چربی، پروتئین و كربوهیدرات نیست و تنها ریزمغذی‌های بدن را تامین می‌كنند.در واقع، یك تصور غلط این است كه مصرف مولتی‌ویتامین می‌تواند به جذب بهتر غذا كمك كند و باعث چاقی شود. شرایطی كه بدن به خاطر فقدان برخی ویتامین‌ها قادر به هضم و جذب غذا نباشد، شرایطی مضر است.

از طرف دیگر برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی قادر هستند متابولیسم شما را سریع‌تر كرده و به كاهش وزن كمك كنند. این ویتانین‌ها عبارتند از: ویتامین‌های گروه ب از جمله ویتامین‌های اساسی در متابولیسم هستند.

ویتامین 12 B و 6 B از ویتامین‌های مهم برای هضم پروتئین و چربی به شمار می‌روند. 1 B، 2 B، 3 B، 5 B، فولات و بیوتین هم می‌توانند به كاهش وزن كمك كنند. این ویتامین‌ها در گوشت، لبنیات، تخم‌مرغ، اسفناج، موز، سیب، برنج قهوه‌ای، هندوانه و انگور یافت می‌شوند. ویتامین D قادر است به تعادل قندخون و ذخیره كمتر چربی كمك كند.كمبود این ویتامین از عوامل ایجاد چاقی است.

آیا آب خوردن باعث چاقی می‌شود؟

كاملا برعكس تصور بسیاری افراد كه آب خوردن را باعث چاقی می‌دانند، خوردن زیاد آب موجب تسهیل لاغری و كاهش چاقی می‌شود.بعلاوه آن كه بعد از بیدار شدن، معمولا بدن دچار كم آبی است.

به بیان دیگر،كم آبی چربی سوزی را مختل می‌كند، زیرا متابولیسم كند می‌شود تا بدن مایعات را حفظ كند. یك لیوان بزرگ آب در صبح بنوشید و همچنین مصرف دو لیتر آب در طول روز را هدف خود قرار دهید.نوشیدن دو لیوان آب درحالت ناشتا،سوخت و ساز بدن را تا ۳۰ درصد، بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه افزایش می‌دهد.

آیا خوردن خوراكی‌های دارای كالری منفی موجب لاغری می‌شود؟

خیر. چون افرادی كه به این باور اعتقاد دارند معمولا در خوردن این خوراكی‌ها نیز افراط می‌كنند كه این خود علاوه بر این كه موجب بزرگ شدن معده و ایجاد اشتهای كاذب می‌شود، باعث عادت به دله خوری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha