نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است یک سری از نوشیدنی‌هایی وجود دارد که می‌تواند با خنثی کردن ژن‌هایی که بدن را در ساخت چربی کمک می‌کند، افزایش وزن حاصل از رژیم ناسالم را کاهش دهد.

قهوه شما را لاغر می‌کند

سلامت نیوز: نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است یک سری از نوشیدنی‌هایی وجود دارد که می‌تواند با خنثی کردن ژن‌هایی که بدن را در ساخت چربی کمک می‌کند، افزایش وزن حاصل از رژیم ناسالم را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محققان در دانشگاه ایلینویز، ایالات متحده، اثرات مصرف کافئین بر روی موش‌ها را آزمایش کردند؛ آنها دریافتند که معادل چهار فنجان قهوه باعث کاهش روند ذخیره چربی می‌شود.

در این بررسی مشخص شد، موش‌هایی که محرک را مصرف می‌کردند، در چهار هفته 22 درصد چربی بدن کمتری داشتند.

براساس پژوهش‌های انجام شده بر روی موش‌ها، نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز می‌تواند چربی شما را پس از خوردن غذای ناسالم کاهش دهد.

این آزمایش نشان داد که کافئین بدن را از تولید چربی خون در بدن متوقف می‌کند و به این معنی است که سلول‌های چربی در داخل آنها کمتر از حد طبیعی ذخیره می‌شوند.

به گفته دانشمندان این امر می تواند به این دلیل باشد که اثرات کافئین باعث کاهش عمل در ژن می‌شود که در افزایش وزن نقش دارد.

محققان دانشگاه ایلینویز تصریح کردند که نوعی چای گیاهی به نام چای ماته دارای مزایای سلامتی است و دریافتند که کافئین ناشی از قهوه همان تأثیر را دارد.

نتایج این تحقیق برای درک نقش نقش چای و کافئین به عنوان راهکارهای بالقوه برای جلوگیری از اضافه وزن، چاقی و همچنین اختلالات متابولیکی متعاقب این بیماری می‌تواند برای انسان مقیاس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha