خوردن میوه می‌تواند جایگزینی برای هوس شما به خوردن شیرینی جات باشد. ممکن است در ابتدا برای جبران تمایل به شیرینی مقدار زیادی میوه بخورید اما این موضوع کم کم از بین می‌رود.

این ۱۰ مورد شما را از شر چربی شکم خلاص می‌کند

سلامت نیوز: خوردن میوه می‌تواند جایگزینی برای هوس شما به خوردن شیرینی جات باشد. ممکن است در ابتدا برای جبران تمایل به شیرینی مقدار زیادی میوه بخورید اما این موضوع کم کم از بین می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز، چربی شکم موضوعی است که بیشتر از ناخوشایند بودن، خطرناک است چرا که این چربی هرمونی را آزاد می‌کند که باعث دیابت و التهاب شده و همچنین با بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان پستان و مشکلات کیسه صفرا مرتبط است. این ۱۰ مورد به شما کمک می‌کند تا چربی شکم را از بین ببرید.

۱. آب و نوشیدنی‌های بدون شکر  بنوشید

تا جایی که می‌توانید نوشیدن مایعات شیرین را محدود کنید؛ چرا که کبد شما نمی‌تواند فروکتوز اضافی را متابولیزه کند و آن را تبدیل به چربی کرده و در شکم ذخیره می‌کند.

 در عوض، آب، چای تلخ، قهوه سیاه و چای سبز ۴ نوشیدنی‌ای هستند که برای جلوگیری از کم آبی بدن شناخته شده و ممکن است متابولیسم بدن شما را افزایش بدهند.

۲. کمتر شکر بخورید

از خوردن قند و شکر و شیرین کننده‌های مصنوعی خودداری کنید. نخوردن قند یعنی مصرف نکردن نوشابه، آب میوه و انواع شیرینی و آب نبات.

بیشتر از قبل به برچسب روی خوراکی‌ها و جدول کالری آن توجه کنید. همچنین حواستان باشد که ممکن است یک سالاد کم کالری بخورید اما سس اضافه شده به آن کالری بالایی داشته باشد.

اگر همین الان کابینت خود را باز کنید و به طور تصادفی یکی از خوراکی‌های مورد علاقه خود را بیرون بیاورید و جدول کالری آن را چک کنید، احتمالا قند زیادی در آن وجود دارد.

۳. میوه بخورید

خوردن میوه می‌تواند جایگزینی برای هوس شما به خوردن شیرینی جات باشد. ممکن است در ابتدا برای جبران تمایل به شیرینی مقدار زیادی میوه بخورید اما این موضوع کم کم از بین می‌رود.

میوه با وجود اینکه حاوی قند است، خوراکی سالمی است و باعث می‌شود تا مغز شما هرمون‌هایی آزاد کند که احساس سیری کنید.

میوه همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر و مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و انتی اکسیدان‌ها است.

۴. سبزیجات بخورید

سبزیجات را به صورت خام، بخارپز و تفت داده شده بخورید.

سبزیجات حاوی ویتامین، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی مهم هستند و هر رنگ از سبزیجات حاوی مواد مغذی مختلفی است و مانند میوه‌ها فیبر زیادی دارند.

به یاد داشته باشید که کره ، پنیر ، مایونز و سس‌های دیگر را به سبزیجات خود اضافه نکنید و اگر سبزیجات را کباب کردید از اضافه کردن روغن زیتون و نارگیل غافل نشوید.

۵. گوشت بخورید

گوشت بدون چربی مانند گوشت گاو، مرغ، تخم مرغ کامل و ماهی در مبارزه با چربی شکم عالی عمل می‌کنند. همچنین پروتئین‌های گیاهی مانند لوبیا، حبوبات، کینوا برای از بین بردن چربی شکم بسیار عالی هستند.

البته فواید گوشت شامل محصولات فرآوری شده گوشتی نیست. چرا که این محصولات حاوی مواد افزودنی سرطان‌زا و میزان زیادی از نمک است که این نمک باعث نفخ شده و از کاهش وزن جلوگیری می‌کند.

۶. از مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده دوری کنید

هرچند که میوه‌ها، حبوبات و محصولات لبنی کربوهیدرات دارند، همه کربوهیدرات‌ها یکسان نیستند. برای از بین رفتن چربی شکم باید از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده اجتناب کرد. چرا که این دسته از کربوهیدرات‌ها از قند به چربی تبدیل می‌شوند و همچنین اشتهای شما را افزایش می‌دهند.

کربوهیدرات‌های تصفیه شده شامل آرد سفید، نان و برنج، شیرینی، انواع سس، ماکارونی، سودا، تنقلات، پاستا و غلات صبحانه است.

۷. از غلات سبوس دار استفاده کنید

روزانه کمتر از ۵۰ گرم از غلات سبوس‌دار استفاده کنید. صدها دانه کامل وجود دارند که منبعی عالی برای پروتئین گیاهی هستند.

۸. فیبرهای ویسکوز مصرف کنید

فیبرهای محلول دسته‌ای از فیبرها هستند که به خود آب جذب می‌کنند و یک لایه ژلی ضخیم تشکیل میدهند که ویسکوز نام دارند که زمان زیادی برای گذشتن از روده لازم دارد؛ درنتیجه به مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد و همچنین با حرکت کند غذا در روده مواد مغذی بیشتری جذب می‌شود.

فیبر ویسکوز در غذاهایی مانند جو دوسر، لوبیای خشک شده، آجیل، جو، تخم کتان، پرتقال، سیب و هویج وجود دارد.

۹. مصرف دانه چیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

دانه چیا به طور استثنایی منبع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم است. دانه‌های چیا را روزانه به صورت خام، خیس شده در آب میل کنید یا به جو دوسر، غلات، ماست، سبزیجات یا برنج اضافه کرده و دو بار در روز حدود ۱.۵ قاشق غذاخوری میل کنید.

۱۰. ورزش

ورزش بسیار مهم است. اضافه کردن ورزش هوازی به فعالیت‌های روزانه باعث از بین رفتن چربی شکم می‌شود.

ادامه ورزش پس از کاهش وزن باعث می شود که دوباره وزن‌تان اضافه نشود. سعی کنید روزانه ۱۵ دقیقه ورزش هوازی داشته باشید؛ ورزش هوازی شامل فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، دویدن، شنا و دوچرخه سواری است.

منبع: foodeatsafe

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha