معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌ بیمارستانهای دولتی با توجه به تورم و اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید حدود 27 درصد افزایش می‌یافت اما با توجه به مصوبه افزایش 9درصدی این تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه، دولت قبول كرد مابه التفاوت این تعرفه‌ها را تا مرز 23درصد افزایش به‎صورت یارانه پرداخت كند.

 سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌ بیمارستانهای دولتی با توجه به تورم و اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید حدود 27 درصد افزایش می‌یافت اما با توجه به مصوبه افزایش 9درصدی این تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه، دولت قبول كرد مابه التفاوت این تعرفه‌ها را تا مرز 23درصد افزایش به‎صورت یارانه پرداخت كند.

حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس گفت: دولت امسال برای اصلاح تعرفه‌های خدمات پزشكی در بیمارستانهای دولتی مشی درستی را انتخاب كرد و آن این بود كه برای جلوگیری از اثر روانی افزایش واقعی تعرفه‌های پزشكی و فشار مضاعف به مردم به جای افزایش واقعی تعرفه‌های خدمات درمانی مابه التفاوت آن را به صورت یارانه به بیمارستان‌های دولتی پرداخت كند.

وی ادامه داد: بر این اساس تعرفه‌های خدمات پزشكی در بخش دولتی بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه امسال 9 درصد افزایش می‌یابد و مابه التفاوت این میزان تا مرز 23 درصد رشد تعرفه به صورت یارانه به بیمارستانهای دولتی پرداخت می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد اولیه وزارت بهداشت افزایش تعرفه‌های درمانی بخش دولتی به میزان حدود 27 درصد بود اما معاونت نظارت و برنامه‌ریزی راهبردی دولت تلویحاً تا 23 درصد افزایش را پذیرفت و قرار شد برای جبران این میزان تعرفه تا مصوبه 9 درصدی افزایش تعرفه حدود 350 میلیارد تومان اعتبار خارج از بودجه سال 90 در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد كه البته منبع آن را نیز این معاونت ریاست جمهوری مشخص می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha