:رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: اعلام تعرفه‌های خدمات پزشكی در اختیار وزارت بهداشت نیست و دیركرد 5 ماهه اعلام تعرفه‌ها هم موضوع جدیدی نیست و سالهاست تكرار می‌شود با این اوصاف اطلاعات وزارت بهداشت بحران ورشكستگی آزمایشگاه‌های تشخیص طبی را تأیید نمی‌كند.

سلامت نیوز :رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: اعلام تعرفه‌های خدمات پزشكی در اختیار وزارت بهداشت نیست و دیركرد 5 ماهه اعلام تعرفه‌ها هم موضوع جدیدی نیست و سالهاست تكرار می‌شود با این اوصاف اطلاعات وزارت بهداشت بحران ورشكستگی آزمایشگاه‌های تشخیص طبی را تأیید نمی‌كند.

سعید مهدوی در گفت‌وگو با  فارس، در پاسخ به این پرسش كه گفته می‌شود آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به علت دیركرد پرداخت بیمه‌ها در بحران ورشكستگی قرار دارند، اظهار داشت: آماری كه از صدور و ارسال پروانه‌های آزمایشگاه در وزارت بهداشت داریم این موضوع را تایید نمی‌كند.

وی درباره تعرفه‌ها نیز گفت: دیركرد اعلام تعرفه‌ها موضوع امسال و پارسال نیست بلكه سالیان سال است كه تعرفه‌ها در مرداد و شهریور اعلام می‌شود و متولی اعلام آن هم وزارت بهداشت نیست.

مهدوی با بیان اینكه شورای عالی بیمه است كه باید تعرفه‌ها را اعلام كند گفت: یكی از اعضای شورای عالی بیمه وزارت بهداشت است. آنچه در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است موضوع واقعی شدن تعرفه‌هاست كه وزارت بهداشت مدنظر دارد تعرفه واقعی و تمام‌شده لحاظ شود.

وی تصریح كرد: اداره بیمه در معاونت درمان وزارت بهداشت كاری را روی شناسنامه خدمات آزمایشگاه‌های تشخیص طبی انجام داده كه بر اساس آن تعرفه خدمات این مراكز باید حدود 17 درصد افزایش می یافت، استدلال مربوط به این كار در شورای عالی بیمه مطرح شد اما نظر وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه مورد قبول قرار نگرفت و مسئولان وزارت بهداشت در این شورا از امضای توافقنامه نهایی خودداری كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha