سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه داروهای بیماران MPS، گفت: این رفتار غیرانسانی آمریکا به نوعی حیات و زندگی بیماران مبتلا به MPS را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ذخیره دارویی MPS در حال اتمام / آمریکا تولیدکننده انحصاری این دارو در جهان

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه داروهای بیماران MPS، گفت: این رفتار غیرانسانی آمریکا به نوعی حیات و زندگی بیماران مبتلا به MPS را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در حساب توییتری خود با اشاره به عدم عرضه داروهای بیماران MPS از سوی شرکت آمریکایی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، ‌گفت: قرار بود داروهای بیماران MPS  از سوی شرکت آمریکایی تولیدکننده این دارو، ‌تامین شود که به دلایل مختلف، به دنبال تحریم‌ها، ‌مستقیما بیماران ایرانی MPS را به نوعی مورد تحریم قرار داده و این دارو را در اختیار ما قرار نداده‌اند.

وی افزود: به‌طوری که شاید در روزهای آینده عملا ذخیره دارویی ما در حوزه بیماران MPS صفر شود. در این زمینه پیش از این هم هشدار داده بودیم و وزیر بهداشت هم اخیرا به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نامه زدند و درباره این رفتار غیر انسانی و خلاف موازین بین‌المللی که به نوعی حیات و زندگی بیماران مبتلا به MPS را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هشدار دادند.

جهانپور تاکید کرد: تولید داروی بیماران مبتلا به MPS در انحصار آمریکا بوده و اکنون این دارو مستقیما از سوی آمریکا تحریم شده است. بنابراین هیچ راهی برای دسترسی به این داروها نداریم. حیات بیماران MPS از سوی ایلات متحده آمریکا هدف گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha