روانشناسان دانشگاه میسوری تاكید كردند بازی‌های ویدئویی خشن و تهاجمی موجب افزایش خشونت و پرخاشگری در كودكان و نوجوانای می‌شود كه این بازی‌ها را انجام می‌دهند.

 سلامت نیوز :روانشناسان دانشگاه میسوری تاكید كردند بازی‌های ویدئویی خشن و تهاجمی موجب افزایش خشونت و پرخاشگری در كودكان و نوجوانای می‌شود كه این بازی‌ها را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، بنابر نتایج یك مطالعه جدید، كسانی كه به این بازی‌ها مشغول می‌شوند در رفتارهایشان خصومت بیشتری را نشان می‌دهند چون مغز آنها نسبت به خشونت كمتر حساس شده و كمتر واكنش نشان می‌دهد و در نتیجه در این افراد درصد پرخاشگری افزایش پیدا می‌كند.

به گزارش روزنامه بیزینس ویك، بروس بارتولو، استادیار روانشناسی در كالج هنر و علوم دانشگاه میسوری دراین‌باره گفت: از دورنمای روانشناسی بازی‌های ویدئویی به طور كلی ابزار آموزشی فوق‌العاده‌ای هستند چون به بازیكنان در ازای انجام انواع خاصی از رفتارها پاداش می‌دهد اما متاسفانه در بسیاری از بازی‌های معمولی ویدئویی این رفتار خشونت‌بار تهاجمی است.

هرچند در مطالعات قبلی رابطه بین این بازی‌ها با افزایش پرخاشگری در بازیكنان نشان داده شده بود اما در این مطالعه برای اولین ‌بار نشان داده شد كه بین این دو فاكتور رابطه علت و معلولی وجود دارد.

در این مطالعه متخصصان روی 70 نوجوان و جوان شركت كننده مطالعه كردند كه بازی غیرتهاجمی یا تهاجمی بازی می‌كردند. پس از 25 دقیقه بازی واكنش‌های مغزی این افراد به دقت بررسی می‌شد. این متخصصان پس از بازی دو تصویر مختلف را به شركت‌كنندگان نشان دادند. یكی تصویر مردی كه دوچرخه‌سواری می‌كرد و دیگری مردی كه لوله یك هفت‌تیر را داخل دهان مرد دیگری گذاشته بود.

بررسی‌های مغزی نشان داد كسانی كه بازی‌های خشن را انجام داده بودند در هنگام مشاهده تصویر دوم واكنش‌های مغزی كمتری داشتند یا به عبارت دیگر حساسیت این اشخاص نسبت به زشتی رفتارهای خشونت ‌بار كاهش پیدا می‌كرد.


این مطالعه در مجله روانشناسی اجتماعی آزمونی به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha