دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 28716

توت فرنگی نقش مهمی در خونسازی بدن دارد و از خاصیت ضدعفونی كننده‌ای برخوردار است.

سلامت نیوز :توت فرنگی نقش مهمی در خونسازی بدن دارد و از خاصیت ضدعفونی كننده‌ای برخوردار است.
دكتر مسعود كیمیاگر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی اكسیدان هاست كه این مواد مغذی باعث می شوند توت فرنگی به عنوان یك جایگزین شیرین ، باعث افزایش سلامت قلب، كاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در كل ارتقاء سلامتی بدن شود.
وی با اشاره به این كه توت فرنگی سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع است،‌ افزود:‌ یك واحد توت فرنگی معادل ۸ عدد است كه ۵۰ كالری انرژی دارد و دریافت روزانه یك واحد توت فرنگی فشار خون بالا را كاهش می دهد .
این متخصص تغذیه گفت: توت فرنگی به عنوان یك جایگزین شیرین، باعث افزایش سلامت قلب، كاهش بیماری های قلبی عروقی و همچنین كاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در كل ارتقاء سلامتی بدن می شود.  
وی با اشاره به دارا بودن مقادیر كافی كلسیم و فسفر در توت فرنگی توصیه كرد: كودكان و نوجوانان می توانند از این میوه استفاده كنند زیرا در استحكام، رشد و نمو دندان ها و ترمیم شكستگی استخوان ها بسیار مؤثر است.
دكتر كیمیاگر تصریح كرد: توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین C، در درمان بیماری لثه مؤثر بوده و به هضم غذا كمك زیادی می‌كند و به علت داشتن ویتامین B در كاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب، هیجان و سستی مؤثرست.
وی درباره شستن این میوه گفت:‌ توت فرنگی به علت تماس مستقیم با خاك، باید با دقت شسته شود و بهتر است با فشار آب آلودگی را از روی این میوه پاك كرد. /203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha