مأموریت سختی بود؛ بار دیگر در دل کوه‌های برفی و یخ‌زده باید عملیات نجات انجام می‌شد. سه امدادگر هلال‌احمر سروآباد راهی ارتفاعات گردنه تته در مرز شهرستان سروآباد شدند.

سقوط دو امدادگر برای نجات جان یک کولبر

سلامت نیوز:مأموریت سختی بود؛ بار دیگر در دل کوه‌های برفی و یخ‌زده باید عملیات نجات انجام می‌شد. سه امدادگر هلال‌احمر سروآباد راهی ارتفاعات گردنه تته در مرز شهرستان سروآباد شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،کولبر بیست‌وشش ساله در میان کولاک و سرما دچار حمله قلبی شده بود و ممکن بود سرما امانش ندهد. نجاتگران به هر سختی بود خود را به محل رساندند، این جوان را نجات دادند و او را به محلی امن بردند. اورژانس آمد و مصدوم تحویل نیروهای امدادی اورژانس شد. عملیات ظاهرا تمام شده و یک مأموریت به پایان رسیده بود؛ اما این تمام ماجرا نبود. همه چیز بعد از نجات شروع شد.

پایان این مأموریت، به بستری‌شدن تیمور مجیدیان و مسعود فتاحی‌پور ختم شد. دو امدادگری که در دل کوه‌های سرد و یخی پس از تحویل یک مصدوم به دره سقوط کردند.وقتی دو امدادگر هلال‌احمر سروآباد با خودرو از روی کوه لیز خورده و به پایین سقوط کردند، هیچ‌کس آن‌جا نبود. نیروهای اورژانس، مصدوم و هم تیمی آنان چند دقیقه قبل از آنجا رفته بودند؛ به خاطر کوهستانی‌بودن منطقه، برف و یخ‌زدگی خطر در کمین این دو امدادگر بود.

آنان در حالت نیمه‌هوشیاری توانستند با همکاران‌شان تماس بگیرند. خودشان به سختی به آنجا رسیده بودند حالا نوبت دیگر همکاران‌شان بود که با دشواری زیاد به همان محل بروند؛ این‌بار برای نجات جان دو امدادگر. محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان جزئیات این عملیات را برای «شهروند» توضیح داد: «حدودا ساعت یک ظهر بود که همراهان یک کولبر با ١١٢ تماس گرفتند و از حال بد همکارشان خبر دادند.بلافاصله سه امدادگر راهی محل شدند. یک ساعت با خودرو و حدودا یک ساعت هم با پای پیاده مسیر را طی کردند تا به آن کولبر مصدوم رسیدند؛ یعنی درواقع امدادگران ما بیشتر از دو ساعت در سرما و برف بودند تا اینکه کولبر را نجات دادند. در لحظه‌های آخر گویا آن پسر جوان مشکلی قلبی داشت، از طرفی سرما زده هم شده بود و هر لحظه ممکن بود جانش را از دست بدهد.

امدادگران با برانکارد این مصدوم را به منطقه امن بردند. وضع مصدوم به‌شدت بغرنج بود و هر لحظه امکان داشت جان خود را از دست بدهد. نیروهای اورژانس به محل رسیدند و کولبر مصدوم‌شده را تحویل گرفتند. یکی از امدادگران برای مشخص‌شدن وضع مصدوم با خودروی آمبولانس رفت. دو امدادگر ماندند که با خودروی هلال‌احمر راهی محل کارشان شوند.

اما در راه حادثه‌ای وحشتناک آنان را تا پای مرگ کشاند: خودرو روی برف و یخ لیز خورده بود. منطقه کوهستانی و بسیار صعب‌العبور و سخت بود. خوشبختانه امدادگران در حالت هوشیاری بودند و توانستند موضوع را به هلال‌احمر اطلاع دهند. وقتی نجاتگران رسیدند، این دو زخمی را به بیمارستان فجر مریوان منتقل کردند. آنان وقتی به بیمارستان رسیدند با تلاش پزشکان حال‌شان مساعد شد.»

این تنها مأموریت خطرناک مجیدیان و فتاحی‌پور نبود. این دو امدادگر باسابقه، سال‌هاست که در مأموریت‌های سخت، جان خود را کف دست‌شان می‌گذارند و راهی محل‌های خطرناک می‌شوند. مأموریت‌هایی که ممکن بود هر لحظه جان‌شان را از دست بدهند. اما چندین ‌سال است که این دو امدادگر، مانند دیگر همکاران‌شان به جان خود فکر نمی‌کنند و تنها چیزی که برایشان اولویت دارد، نجات است.عثمان‌زاده، مدیر هلال‌احمر شعبه سروآباد، درباره این دو نفر به خبرنگار ما می‌گوید: «تیمور مجیدیان چهل‌وهفت ساله است و تقریبا ١٨ سالی می‌شود که امدادگر شده و به مأموریت‌های مختلف می‌رود.

او یک دختر هم دارد. مسعود فتاحی‌پور سی‌ویک ساله هم تقریبا ١٢‌ سال است که کار می‌کند. آنان مأموریت‌های سخت‌تر از این هم داشته‌اند؛ اما تا به حال حادثه‌ای این‌چنینی برایشان رخ نداده بود. نمی‌شود گفت که این سخت‌ترین مأموریت‌شان بود، ولی ممکن بود جان‌شان را از دست بدهند. وقتی این حادثه پیش آمد و موضوع به ما اطلاع داده شد، بلافاصله تیم چهار‌نفره‌ای راهی محل حادثه شدند. مسیر سخت را طی کردند تا به دو امدادگر ما رسیدند. در حال حاضر حال آنان مساعد شده و خطر از بیخ گوش‌شان گذشته است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha