سلامت نیوز : روانپزشكان در یك آزمایش جدید دریافتند روان‌درمانی روشی مناسب و موثر برای متعادل كردن هورمون استرس است.

به گزارش  ایسنا، این روانپزشكان می‌گویند روان‌ درمانی به عنوان بخشی از درمان بیماری افسردگی نه تنها می‌تواند اضطراب را كاهش دهد بلكه همچنین میزان هورمون استرس را در بیماران بهبود می‌بخشد.

به گزارش سایت اینترنتی هلت‌دی‌نیوز، این مطالعات نشان داده است كه وقتی دارو درمانی در درمان بیماران افسرده با روان درمانی تركیب شود، میزان ترشح هورمون استرس كه كورتیزول نامیده می‌شود، بهبود خواهد بخشید.

این پزشكان روی 63 بیمار مبتلا به افسردگی حاد مطالعه و آزمایش انجام دادند. شركت كنندگان به دو گروه تقسیم شدند. 29 نفر از آنها درمان تركیبی را دریافت كردند كه شامل دارو درمانی و روان ‌درمانی می‌شد و 34 نفر نیز فقط یك شیوه درمان یعنی یا دارو درمانی و یا روان‌ درمانی را دریافت كردند. سپس این افراد از نظر علائم افسردگی هشت ماه مداوم تحت نظر قرار داشتند و مرتب آزمایشاتی روی آنها انجام می‌گرفت.

نتایج آزمایشات مشخص كرد: هر چند علائم بیماری در هر دو گروه به طور یكسان كاهش پیدا كرد، اما پس از هشت ماه در بیمارانی كه درمان تركیبی روی آنها انجام گرفت میزان اضطراب و استرس به طور قابل ملاحظه‌ای كاهش پیدا كرد اما این تاثیر در بیمارانی كه فقط از یك روش برای درمان استفاده كرده بودند مشاهده نشد.

به گزارش ایسنا، روانپزشكان در نتیجه آزمایشات اطمینان حاصل كردند كه اگر روان‌ درمانی با دارو درمانی همراه شود تا حد زیادی به كاهش اضطراب بیماران كمك می‌كند و در بلندمدت تاثیر مطلوبی روی سطح هورمون استرس در این بیماران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha