یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت روز شنبه در اغلب مناطق کشور به جز در جنوب شرق بارش باران رخ می دهد.

بیش از ۱۰ استان در معرض باران؛ تهران فردا برفی و بارانی است

سلامت نیوز:  یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت روز شنبه در اغلب مناطق کشور به جز در جنوب شرق بارش باران رخ می دهد.

به گزارش سلامت نیوز، فریبا گودرزی دراین باره به پانا گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازندران برخی نقاط استان‌های واقع در غرب کشور ، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر، شمال فارس و از بعدازظهر در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه در اغلب مناطق کشور به جز جنوب شرق کشور بارش باران رخ می‌دهد. شدت بارش در این روز در شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال غرب چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و برخی نقاط فارس و بوشهر است که با آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها در این مناطق روبرو می‌شویم.

به گفته گودرزی، این سامانه در روز یکشنبه به تدریج از نواحی غربی کشور عبور کرده و در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از جنوب کشور فعال خواهد بود. از اواخر شنبه و روز یکشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در روز دوشنبه بارش پراکنده باران در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطر نشان کرد که دوشنبه بعدازظهر این سامانه از کشور خارج می‌شود و در روز سه‌شنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام است. همچنین در روز شنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

گودرزی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز غبار صبحگاهی دارد اما از بعداز ظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده مواجه می‌شود. فردا شنبه در برخی از ساعات بارش برف و باران را برای استان تهران داریم؛ کمینه دمای تهران امروز ۳ درجه سانتی گراد و بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۱ درجه سانتی گراد میرسد.

وی همچنین در مورد گرم‌ترین و سردترین مراکز استان کشور نیز گفت: زنجان با ۷ درجه زیر صفر و بندرعباس دیروز با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرم ترین مراکز استان کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha