دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 28723
 سلامت نیوز : متخصصان زنان و مامایی تاكید كردند مصرف رژیم غذایی پرچرب در دوران بارداری خطر زایمان زودرس و پیش از موعد را افزایش می‌دهد.

به گزارش  ایسنا، متخصصان دانشگاه علوم و سلامت «اورگون» در «پورتلند» در آزمایشات جدیدی دریافته‌اند كه رژیم غذایی پرچرب خطر زایمان زودرس را تشدید می‌كند.

دكتر آنتونیو فریاس، متخصص اصلی و استادیار زنان و مامایی در دانشكده پزشكی این دانشگاه تصریح كرد: یك رژیم غذایی معمول آمریكایی‌ كه غنی از چربی است باعث می‌شود كه جریان خون از بدن مادر به جفت كاهش پیدا كند و این عضو موقت در خون‌رسانی به جنین دچار اختلال می‌شود. جفت در واقع وظیفه دارد مواد غذایی را از بدن مادر به جنین منتقل كند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه نشان می‌دهد كه رژیم غذایی مادر در دوران بارداری تاثیر آشكار و جدی هم روی جفت و هم روی رشد جنین دارد.

دكتر فریاس در بیانیه‌ای تاكید كرد: رژیم غذایی پركالری و پرچرب كه در جوامع ما معمول است تاثیرات منفی روی نحوه عملكرد جفت برجای می‌گذارد و در نتیجه می‌تواند پیامدهای جدی روی نتایج بارداری مثل زایمان پیش از موعد داشته باشد.

این یافته در مجله غدد درون‌ریزشناسی به چاپ رسیده است.

متخصصان خاطرنشان كردند كه پیش از این تاثیر رژیم غذایی پرچرب روی زایمان زودرس ناشناخته بوده است و در مطالعه جدید این رابطه مستقیم به طور آشكار بررسی و مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha