معاونت پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد که بسته‌های خدمات پرستاری، برآورد ریالی و منبع تامین اعتبار آن از سوی این معاونت تعیین و پیشنهاد شده و سایر موارد اجرایی آن منوط به موافقت دیگر مراجع تصمیم گیرنده پیرامون موضوع است.

اجرای بسته‌های خدمات پرستاری در انتظار تامین بودجه

سلامت نیوز:معاونت پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد که بسته‌های خدمات پرستاری، برآورد ریالی و منبع تامین اعتبار آن از سوی این معاونت تعیین و پیشنهاد شده و سایر موارد اجرایی آن منوط به موافقت دیگر مراجع تصمیم گیرنده پیرامون موضوع است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، معاونت پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به مصاحبه بیرانوندی - عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پنجم آذرماه با عنوان "به مطالبات پرستاران پاسخ دهید" با ارسال مطلبی به خبرگزاری ما، آورده است:« قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های پرستاری توسط ریاست جمهوری وقت (10/5/1386) به وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت بهداشت جهت اجرا ابلاغ شده است. وزارت متبوع براساس ماده واحده قانون مبانی خدمات و تعرفه گذاری خدمات پرستاری را احصا و جهت تصویب و طرح در شورای عالی بیمه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دستگاه متولی وقت ارائه کرده است.


اخیراً نیز معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی به پیشنهاد این معاونت، مبلغ 25 هزار میلیارد ریال از محل منابع عمومی دولت (50 درصد) و درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها (50 درصد) تحت عنوان "اجرای خدمات پرستاری مبتنی بر عملکرد" به جهت پیش بینی در تنظیم لایحه بودجه سال 1399 به معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کرده است.


لذا با توجه به اینکه بسته‌های خدمات پرستاری، برآورد ریالی و منبع تامین اعتبار آن از سوی این معاونت تعیین و پیشنهاد شده است، سایر موارد اجرایی آن منوط به موافقت دیگر مراجع تصمیم گیرنده پیرامون موضوع می‌باشد.»

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha