دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
 سلامت نیوز : فرزندان طلاق در یادگیری ریاضی از کودکان همسن خود ضعیف ترند، کم توجهی والدین نقش مهمی در بهره هوشی کودکانشان دارد و استرس مادران در دوران بارداری دلیل اصلی چاقی کودکان است.
 
•فرزندانی که والدین آنها طلاق گرفته‌اند در یادگیری درس ریاضی و کسب مهارت‌های زندگی از همسن و سالان خود ضعیف‌ترند
به گزارش ایرنا و به نقل از مجله جامعه‌شناسی آمریکا این کودکان در درس ریاضی و کسب مهارت‌های زندگی بسیار ضعیف‌تر از هم سن و سالان خود هستند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که قرارگرفتن فرزندان در مراحل طلاق والدین علاوه بر موارد مذکور اضطراب، کاهش عزت نفس، گوشه‌گیری، غمگین‌بودن و روحیه سلطه‌طلبی را نیز به دنبال دارد.
•تاثیر محرومیت‌های اجتماعی و کم‌توجهی والدین در ضریب هوشی فرزندان
به گزارش نشریه روانپزشکی مولکولی، مدت زمان قرارگرفتن کودکان در شرایط محرومیت‌های اجتماعی و عدم توجه والدین به آنها تاثیر مستقیم در ضریب هوشی کودکان دارد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که سختی‌های موجود در سال‌های اولیه زندگی کودکان علاوه بر کاهش ضریب هوشی منجر به کوتاه‌شدن زودرس ساختار انتهایی کروموزوم‌های کودکان می‌شود.
کوتاه شدگی کروموزوم ها عامل اصلی پیری زودرس در افراد و ابتلا به انواع بیماری ها و مخصوصاً سرطان است.
•مادرانی که فرزندان دوقلو به دنیا می‌آورند عمر طولانی‌تری دارند.
به گزارش مجله هلث، تولد فرزندان دوقلو به معنای کمک به سلامتی مادران نیست؛ بلکه تولد فرزندان دوقلو نشان می‌دهد که مادران این فرزندان در مقایسه با زنان عادی از سلامتی بیشتری برخوردار بوده و قدرت بدنی آنها نیز بیشتر است.
زایمان فرزندان دوقلو یا چند قلو بار اضافی به بدن مادران وارد می‌کند ولی تحقیقات اخیر نشان داده است که این مادران بدنی مقاوم‌تر دارند و بیشتر عمر می‌کنند.
•استرس مادران در دوران بارداری دلیل اصلی چاقی کودکان است
به گزارش ایرنا و به نقل از سایت خبری سی ان ان، استرس و عدم آرامش مادران در دوران بارداری و شیردهی نوزاد، مانند امضای سند چاقی نوزادن در دوران کودکی و بزرگسالی است. این تحقیقات اضافه می‌کند که این عامل در نوزادان دختر به مراتب موثرتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha