مدیرعامل كانون هموفیلی ایران گفت: درمان بیماران هموفیلی كه مبتلا به هپاتیت c شده بودند، با همكاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی همزمان با روز جهانی هموفیلی آغاز شد.

احمد قویدل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: نظارت مستقیم معاون سلامت وزارت بهداشت در برنامه ریزی استفاده بیماران هموفیلی از داروهای گرانقیمت كه با بودجه وزارت بهداشت تامین شده، باعث دلگرمی و امیدواری جامعه هموفیلی ایران شده است.
وی گفت: بیمارانی كه در مركز درمان جامع هموفیلی ایران پرونده دارند و تمام بیماران نیازمند به دارو می توانند برای معرفی شدن به درمانگاه هپاتیت مستقر در پایگاه انتقال خون مركز وصال و یا مركز درمان جامع كلینیك هپاتیت مراجعه كنند.
قویدل تصریح كرد: بر اساس بررسی های انجام شده، داروهای اخیر وارداتی "پگ اینتر فرون" شامل حامل بیمارانی خواهد بود كه ژنوتایپ ویروسی آنها A1 و B1 باشد. بیمارانی كه یك دوره درمانی با داروهای استرس در دسترس درمان كرده اند و درمان آنها با شكست مواجه شده است و افرادی آلودگی توام با ویروس هپاتیت C و ایدز دارند و دیگر شرایط بالینی و آزمایشگاهی، با نظارت معاون سلامت و رئیس درمانگاه هپاتیت سازمان انتقال خون بررسی و در رابطه با درمان آنها تصمیم گیری می شود.
مدیرعامل كانون هموفیلی با تاكید بر موضع انسان دوستانه وزارت بهداشت در ملاقات اخیر مسئولان كانون هموفیلی با وزیر بهداشت تاكید كرد: وزارت بهداشت در چارچوب وظایف خود و دفاع از نتایج پرونده های قضایی، آمادگی خود را بر درمان تمام بیماران اعلام كرده است و با استفاده از بودجه های سال 85، 400 نفر از بیماران هموفیلی و تالاسمی درمان می شوند. معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی قول مساعد داده است با استفاده از بودجه های سال 86 بخش دیگری از بیماران مشمول استفاده از داروی "پگ اینتر فرون" را كه هزینه های آن برای هر دوره درمانی بالغ بر 12 میلیون تومان است، اقدامات لازم را به عمل بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha