یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 287304

براساس مقاله جدیدی كه در مجله تخصصی معتبر منتشر شده، واكسن تولید شده برای پیشگیری از زوال عقل به‌زودی روی نمونه‌های انسانی آزمایش می‌شود. با موفقیت‌آمیز بودن نتایج آزمایش ها، واكسن تولید شده برای پیشگیری از زوال عقل روی موش‌ها محققان اعلام كردند، این واكسن روی نمونه‌های انسانی آزمایش می‌شود.

آزمایش انسانی واكسن زوال عقل

سلامت نیوز:براساس مقاله جدیدی كه در مجله تخصصی معتبر  منتشر شده، واكسن تولید شده برای پیشگیری از زوال عقل به‌زودی روی نمونه‌های انسانی آزمایش می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، با موفقیت‌آمیز بودن نتایج آزمایش ها، واكسن تولید شده برای پیشگیری از زوال عقل روی موش‌ها محققان اعلام كردند، این واكسن روی نمونه‌های انسانی آزمایش می‌شود.

پزشكان تاكید كردند، درصورتی كه اثربخشی این دارو روی نمونه‌های انسانی تایید شود، در مدت یك دهه دسترسی به واكسن پیشگیری از زوال عقل ممكن خواهد شد.این روش درمانی بر اساس تركیب دو داروی مختلف است كه پلاك‌های مغز را كه عامل افت شناختی و ضعف حافظه هستند، مورد هدف قرار می‌دهد و سپس آنها را از بین می‌برد. همچنین به گفته محققان این دارو از قابلیت لازم برای پیشگیری از بروز آلزایمر در افرادی كه در معرض ابتلا به این بیماری هستند، برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha