یک ویروس مشابه ویروس ذات الریه که در شهر ووهان در چین ظاهر شده، در حال گسترش است و این امر وحشت زیادی را در بین مردم این کشور به وجود آورده است.

انتشار یک ویروس ناشناخته در چین

سلامت نیوز: یک ویروس مشابه ویروس ذات الریه که در شهر ووهان در چین ظاهر شده، در حال گسترش است و این امر وحشت زیادی را در بین مردم این کشور به وجود آورده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، تعداد مبتلایان این ویروس از 27 به 44 مورد رسیده و 121 نفر دیگر نیز تحت نظر پزشکان هستند تا بررسی شود به این ویروس مبتلا شده اند یا خیر. به نظر می رسد این بیماری که شبیه به آنفلوانزای پرندگان و سارس (سندروم تنفسی فوق حاد) است از یک فروشگاه غذای دریایی در نزدیکی هوانان آغاز شده و برخی از اولین نمونه های این عفونت به کارکنانی که در آنجا غرفه دارند مربوط می شود.

اکنون کارکنان بخش بهداشت و مقامات دولتی می گویند علائم این بیماری در دو بیمار زن اهل هنگ کنگ نیز دیده شده است؛ این دو نفر دو هفته قبل از شهر ووهان دیدن کرده بودند.

بنا بر گزارش South China Morning Post مقامات بهداشتی هنوز دقیقا نمی دانندT منشا این بیماری از کجاست اما چند احتمال را مطرح کرده اند.

با وجود اینکه موارد دیگری از ابتلا به این عفونت گزارش شده اما هنوز اعتقاد بر این است که این ویروس از یک شخص به شخص دیگر منتقل نمی شود چون گزارشی از ابتلای کادر پزشکی یا نزدیکان افراد مبتلا به این بیماری وجود ندارد.

همچنین به گفته دکتر «گاودن گالی» از سازمان بهداشت جهانی، احتمال دارد این بیماری به بیماری سارس مربوط باشد. وی در بیانیه ای اعلام کرد: دلایل زیادی می تواند عامل این بیماری باشد و آزمایش های بیشتری در حال انجام است تا علت این بیماری مشخص شود.

وی افزود : در این مرحله هنوز نقش کروناویروس (خانواده بزرگی از ویروس ها که از ویروس سرماخوردگی تا ویروس سارس را در بر می گیرد). سارس به عنوان عامل این بیماری رد یا اثبات نشده است.

لازم به یادآوری است که هیچ مرگ و میر ناشی از این ویروس ناشناخته جدید گزارش نشده و به نظر می رسد مقامات چینی حداکثر تلاش خود را برای جداسازی افرادی که احتمال ابتلای آنها وجود دارد از سایر افراد، انجام می دهند. امیدواریم این اقدامات برای پایان دادن به این وضعیت ترسناک کافی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha