رئیس هیات عامل ایمیدرو از تشکیل کمیته اجرایی طرح ملی انتقال آب دریای عمان به نوار شرقی کشور خبر داد و گفت: نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی و سهامداران این طرح به منظور بررسی و زمانبندی آغاز عملیات اجرایی طی روزهای آتی برگزار می شود.

تشکیل کمیته اجرایی طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور

سلامت نیوز: رئیس هیات عامل ایمیدرو از تشکیل کمیته اجرایی طرح ملی انتقال آب دریای عمان به نوار شرقی کشور خبر داد و گفت: نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی و سهامداران این طرح به منظور بررسی و زمانبندی آغاز عملیات اجرایی طی روزهای آتی برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رونامه اطلاعات از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور دیروز در نشست بررسی پروژه ملی “انتقال آب دریای عمان” افزود: با تشکیل کمیته اجرایی این طرح و هم اندیشی با سازمان ها و ارگان های ذیربط، برنامه آغاز عملیات احداث طرح یادشده به طور رسمی آغاز خواهد شد.وی از برنامه ریزی برای ثبت سرمایه اولیه توسط سهامداران این پروژه خبر داد و گفت: سهامداران عمده این طرح نمایندگان خود را برای تشکیل هیات مدیره شرکت مرتبط با این طرح اعلام خواهند کرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام سهامداران برای تامین زیرساخت های این طرح اظهار داشت: بخش زیادی از تجهیزات طرح انتقال آب، ساخت داخل خواهد بود.وی طول کل مسیر انتقال آب را ۱۵۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این پروژه در سه فاز ۲۵۰ میلیون متر مکعبی تعریف شده که در مجموع ۷۵۰ میلیون متر معکب آب را به مناطق شرقی کشور منتقل خواهد کرد.

غریب پور گفت: سهم شرکت های معدنی و صنایع معدنی ۲۰ درصد از سرمایه گذاری است و آماده حضور در مناطق شرقی کشور هستند. شرکت های مبارکه، فولاد خراسان، اپال پارسیان، فولاد خوزستان و فولاد شرق کاوه به میزان تعهد خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در این طرح خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha