سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 28734
سلامت نیوز : بیشتر افراد در فصل تابستان با مشکلی به نام افزایش حرارت بدن مواجه هستند، برای حل این مشکل متخصصان طب سنتی پیشنهادهایی دارند.
به گزارش برنا، بسیاری از افراد در فصل تابستان با افزایش حرارت درونی بدن علاوه بر بالارفتن دمای هوا مواجه هستند. توصیه ای که متخصصان طب سنتی برای این افراد دارند خوردن کاهو، کاسنی، خرفه و زرشک است زیرا این قبیل خوردنی ها باعث می شود حرارت بدن افراد کاهش یابد.

بر این اساس زرشک تسکین دهنده صفرا، خون و تشنگی بوده و حرارت معده و کبد را کم می‌کند از سوی دیگر تقویت کننده قلب و کبد و معده گرم است.

کاهو نیز تسکین دهنده حرارت صفرا و خون، بازکننده انسداد، خواب‌آور و ملین و برای افرادی با مزج صفرا و سودا مفید واقع می‌شود. برای تسکین سردرد و سرفه‌ ناشی از گرما و خشکی نیز موثر بوده و خوردن آن با سرکه اشتها آور است. البته مصرف آن برای سرد مزاجان مضر و کاهش دهنده نیروی جنسی است.

درباره فواید کاسنی هم باید بگویم که این گیاه تسکین دهنده صفرا و خون و تشنگی است که باید تازه و نشسته مصرف شود چراکه اجزای آن با شستن از بین می‌رود. برای بیماری‌های کبد و معده و طحال و باز کردن گرفتگی عروق و احشا و تقویت کبد و کلیه و مجازی ادرای مفید است. اگر آن را بجوشانید تا ساقه و برگ آن پاره شده و آب رقیق از آن بجوشد و سپس با نبات مصرف کنید در تصفیه خود بی‌همتا خواهد بود. زماد برگ آن نیز با سرکه جهت رفع سردرد گرم و خشک(صفراوی) موثر است.

همچنین ساقه و برگ خرفه تسکین دهنده صفرا، خون، تشنگی، حرارت کبد، معده، رحم و تب‌های گرم صفراوی بوده و در درمان دیابت و و استفراغ‌های تابستانی موثر است. مصرف خرفه در گرم مزاجان لاغر و خشک، باعث چاق شدن آنها می‌شود. همچنین خردن خرفه پخته همراه با کمی روغن زیتون جهت قطع اسهال‌های تابستانی و تقویت روده‌ها و نیز خوردن آن با سرکه جهت درد کلیه مفید است. تخم خرفه در همه خواص جز در رفع عطش ضعیف‌تر از برگ آن است. همچنین برای رفع آفت دهان به ویژه برای اطفال موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha