سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲
سلامت نیوز : رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از توقف طرح جامع خطرپذیری شهر تهران گفت: این طرح در آغاز با شتاب خوبی شروع شد اما در حال حاضر متوقف است.
به گزارش مهر، حمزه شکیب در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح جامع کاهش خطر پذیری تهران فقط 30 درصد پیشرفت داشته است، گفت: در حال حاضر تنها مدارس شهر مقاوم سازی شده و هیچ یک از بیمارستانها مقاوم سازی نشده اند و در این رابطه از مسئولان وزارت بهداشت می خواهیم که گزارش برنامه های خود را برای مقاوم سازی بیمارستانها اعلام کنند.

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت و نحوه مقاوم سازی پلهای سطح شهر پرداخت و گفت: بحث مقاوم سازی پلهای پایتخت از سال 82 در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و در حال حاضر 250 پل در شهر تهران وجود دارد که مطالعات مقاوم سازی برای 110 دستگاه از آنها در طول این 5 سال انجام شده است.

40 پل در تهران پایتخت نارسایی کامل دارد

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه 7 دستگاه پل فلزی در شهر تهران وجود دارد و بقیه بتنی و یا کامپوزیت هستند، افزود: در رابطه با بحث مقاوم سازی پلهای سطح شهر تهران تهیه شرح خدمات در مرحله اول و دوم، تهیه شناسنامه فنی پلهای مورد مطالعه ، اولویت بندی پلها و شبکه بزرگراهی، تکمیل مطالعات ارزیابی کیفی و آسیب پذیری 110 پل و تکمیل مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: از این 110 پل مورد مطالعه ، 40 دستگاه نارسایی گسترده ، 10 پل نارسایی نسبی، 30 پل نارسایی محدود و 17 پل نیز نیازی به بهسازی نداشته اند.

حسینی افزود: پل سید خندان، پل شهید همت - شهید چمران و دو پل فولادی مانند پل کالج سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و مقاوم سازیهای لازم برای آنها صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه پلهای فولادی در شهر تهران مقاوم هستند و بحث ارتعاش آنها فی نفسه بحث روانی بوده است، گفت: ‌این پلها اشکال سازه ای دارند که با رفع این اشکال، این بحث نیز برطرف می شود.

110 میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم سازی 72 پل

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته و همچنین مقاوم سازیهای به انجام رسیده تجربه اجرایی انواع پلها را کسب کرده ایم و در حال حاضر طرح بهسازی 17 پل شهر تهران به ویژه با محوریت پلهای یادگار، شهید همت و شهید مدرس آماده است و برای امسال نیز مناقصه 8 پل در دستور کار برای مقاوم سازی در نظر گرفته شده است و به طور کل برای مقاوم سازی پلهای سطح شهر 110 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا 72 دستگاه پل را مقاوم سازی کنیم که در این راستا خوب است امسال 10 میلیارد تومان برای مقاوم سازی 8 دستگاه پل در سطح شهر تخصیص یابد.

ارتباط ما با استانداری قطع است

حسینی با بیان اینکه مقاوم سازی هر پل یک و نیم میلیارد تومان هزینه دارد خاطر نشان کرد: ما برای مقاوم سازی پلها در سال 91 به 20 میلیارد تومان، در سال 92 به 50 میلیارد و در سال 93 به 30 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی ادامه داد: این بودجه توسط استانداری باید اختصاص یابد که رابطه ما با آنها قطع است و از شورا در این زمینه کمک می خواهیم.

در ادامه جلسه علیرضا دبیر، عضو شورای شهر تهران نیز گفت: قرار بود معاونت نگهداری در حوزه عمران ایجاد شود و آیا برای راه اندازی آن تصمیمی گرفته شده است؟

حسینی در پاسخ گفت: در حال حاضر ما آماده تاسیس شرکتی برای نگهداری پروژه های عمرانی هستیم و این موضوع را با جد یت پیگیری می کنیم.

در ادامه شکیب نیز با بیان اینکه غیر از مدارس سطح شهر همه ساختمانهای عمومی و تاسیسات و زیرساختها مقاوم سازی نشده اند و بحث مقاوم سازی آنها در حد مطالعات ابتدایی است، گفت: اگر بحث مقاوم سازی پلهای سطح شهر را منوط به ارائه اعتبارات لازم از سوی دولت و یا استانداری بدانیم ممکن است این اقدام در زمان عنوان شده صورت نگیرد و لازم است شهرداری در این زمینه وارد عمل شود.

وی افزود: طرح جامع کاهش خطر پذیری برای شهر تهران تصویب و ابلاغ شده و قرار شد شهرداری طرح تفصیلی آن را ارائه دهد که با یک شتاب این طرح آغاز شد اما پس از مدتی یکباره متوقف شد و امیدواریم این طرح اجرایی شود تا به نتیجه لازم در این خصوص دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha