دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 287364

برای همه ما این موضوع پیش آمده است که هوس یک ماده غذایی را داشته باشیم و معمولا این هوس ها به سمت و سوی تنقلات و خوراکی های نه چندان سالم سوق داده می شود. به نقل از «ایت لایو»، کارشناسان بر این باورند که هوس خوردن بعضی ازغذاها نشانگر فرایندهایی است که در بدن ما رخ می دهد.

هوس های غذایی نشانه چیست؟

سلامت نیوز:برای همه ما این موضوع پیش آمده است که هوس یک ماده غذایی را داشته باشیم و معمولا این هوس ها به سمت و سوی  تنقلات و خوراکی های نه چندان سالم سوق داده می شود. به نقل از «ایت لایو»، کارشناسان بر این باورند که هوس خوردن بعضی ازغذاها نشانگر فرایندهایی است که در بدن ما رخ می دهد.اما نشانه هایی که باید جدی بگیریم:

 غذای شیرین

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، هوس مصرف مواد غذایی شیرین بسیار شایع است و می تواند نشانه ای از چند مورد باشد. اگر تمایل شدید برای مصرف کیک و شیرینی احساس می کنید، ممکن است با مشکلات گوارشی، خستگی یا خواب مواجه باشید. این شرایط به دلیل کمبود انرژی است که به طور مستقیم طحال و معده را تحت تاثیر قرار می دهد.

شما نباید گرفتار این هوس ها شوید زیرا اگرچه قند هوس را فرو می نشاند و به طور موقت سطح انرژی را افزایش می دهد، اما شرایط در آینده بدتر می شود و به مصرف هرچه بیشتر مواد غذایی شیرین مشتاق تر می شوید. 

غذای تند

اگر به خوردن غذاهای تند و پرادویه تمایل دارید، ممکن است بدن در تلاش برای محافظت از شما در برابر بیماری باشد.این نوع هوس می تواند به معنای هشدار بدن درباره نیاز سیستم ایمنی به حمایت و پشتیبانی بیشتر باشد. 

غذای شور

در حقیقت، این بدن شما نیست که نیازمند نمک است بلکه کلیه ها موجب می شود تا غذای شور مصرف کنید. فقدان جریان انرژی در کلیه ها به هوس مصرف غذاهای شور منجر می شود. گرفتار شدن در این هوس می تواند به مشکلات مختلف مانند درد مفاصل و خستگی منجر شود. 

غذای تلخ

در طب سنتی چینی، هوس خوردن مواد غذایی تلخ با عنصر آتش پیوند خورده و نمادی از انرژی قلب است. چینی ها عقیده دارند غذاهای تلخ می تواند به دفع حرارت از بدن کمک کند که این شرایط می تواند خشم، بی ثباتی عاطفی و اضطراب را کاهش دهد. 

غذای ترش

هوس خوردن غذای ترش یعنی تمایل به مصرف چربی بیشتر. اگر به میزان کافی چربی های سالم دریافت نکنید، این شرایط می تواند نبود تعادل در کبد را به همراه داشته باشد که می تواند میل شدید به مصرف غذاهای سرخ شده و چرب را افزایش دهد. نبود تعادل در کبد ممکن است به افسردگی، سفتی عضلانی و میگرن نیز منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha