دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 287379

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: گیاه مریم گلی خواص شگفت انگیزی برای سلامتی افراد به خصوص مادران باردار دارد.

گیاهی که زایمان طبیعی را راحت‌تر می‌کند

سلامت نیوز:یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: گیاه مریم گلی خواص شگفت انگیزی برای سلامتی افراد به خصوص مادران باردار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی، اظهار کرد: مریم گلی یا کلپوره گیاهی است که خاصیت‌های فراوانی برای پوست، مو و سلامتی دارد.
حاج محمد خانی گفت: بانوانی که می‌خواهند زایمان طبیعی و راحتی داشته باشند می‌توانند چهار روز قبل از از زایمان، روزانه یک فنجان دمنوش مریم گلی را میل کنند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد برای درمان اختلالات کبدی، تب و سرماخوردگی، پایین آمدن قند خون و تصفیه خون پس از جوشاندن ۲۵ گرم گل و برگ گیاه مریم گلی در یک لیتر آب آن را صاف کرده روزانه دو فنجان میل کنند.
زایمانی راحت با گیاه مریم گلیاو تصریح کرد: افراد برای درمان زخم‌ها و آفت‌های مزمن دهان می‌توانند آب جوشانده غلیظ گیاه مریم گلی را با نصف مقدار آن گیاه مازو مخلوط کنند و دهان خود را با آن شستشو و ضدعفونی کنند. 

او ادامه داد: برای تقویت موی سر ۱۰ گرم گیاه مریم گلی را در یک لیتر آب بجوشانید موها را با آن شستشو دهید؛ این کار باعث کاهش چربی سر می‌شود و برای تقویت پوست و مو هم مفید است.
حاج محمد خانی بیان کرد: ۲۰ گرم کلپوره را با ۱۰ گرم اسطوخودوس را ترکیب و در یک لیتر آب بجوشانید. این دمنوش برای درمان صرع، تشنج و آرامش اعصاب بسیار مفید است. همچنین این دمنوش شادی آور است و هضم غذا را آسان می‌کند.
این متخصص و پژوهشگر طب سنتی افزود: افرادی که افت شدید قند خون دارند و از زخم معده رنج می‌برند می‌توانند ۱۰ گرم مریم گلی را در یک لیوان سرکه کهنه انگور به مدت ۲۴ ساعت بخیسانند و پس از صاف کردن سرکه را میل کنند.

حاج محمد خانی یادآوری کرد: افراد برای ضدعفونی کردن محیط به ویژه در زمان شیوع سرماخوردگی می‌توانند از بخورگیاه مریم گلی استفاده کنند.
او در پایان گفت: افراد می‌توانند گیاه مریم گلی را کوبیده و ۱۲ ساعت در آب بخیسانند و سپس بر روی زخم‌های عفونی خود ضماد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha