سلامت نیوز : سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با تأكید بر پرداخت مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر در زمان تعیین شده، گفت: در شرایط فعلی برگشت بیمه‌ها به وزارت بهداشت به صلاح نظام سلامت نیست.

صمدالله فیروزی در گفت‌و‌گو با فارس  با اشاره اینكه در اعلام تعرفه‌های خدمات درمانی تمامی نظرات اعضا شورای عالی بیمه‌ها تأمین شده است، اظهار داشت: در تعیین تعرفه‌ها تمامی جوانب از جمله هزینه‌های درمانی از سوی مردم و مراكز در نظر گرفته شده است.

وی نرخ تعرفه‌های سال جاری را كاملاً منطقی دانست و افزود: خوشبختانه دولت نیز این تعرفه‌ها را تصویب كرد و در وافع امسال مشكلی در خصوص تعرفه‌ها نخواهیم داشت.

فیروزی تصریح كرد: در تعیین تعرفه‌های خدمات درمانی جلسات متعددی با حضور كارشناسان برگزار شد كه در نهایت خروجی آن این بود كه تعرفه‌های خدمات درمانی بخش دولتی 9،3 و بخش خصوصی 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی تأكید كرد: سازمان‌های بیمه‌گر بر اساس رسالتی كه دارند در نحوه پرداخت مطالبات به مراكز وظایف خود را كاملاً اجرا می‌كنند به طوری كه هنوز گزارشی از سوی مركزی در خصوص عدم مطالبات به وزارت رفاه ارسال نشده است.

وی اظهار داشت: یكی دیگر از موضوعاتی كه در روزهای اخیر و با ادغام وزارت رفاه با كار قوت گفته است بحث برگشت بیمه های به وزارت بهداشت است كه با توجه به تجربه‌ای كه در این خصوص وجود دارد این كار به صلاح حوزه سلامت و بیمه كشور نیست.

فیزوزی جدا بودن فروشنده و خریدار خدمات درمانی را لازم دانست و گفت: سابقه وزارت بهداشت در حوزه بیمه نشان داده است كه توانایی بیمه‌ها در ارائه خدمات كاهش می یابد به طوری كه در طی زمانی كه سازمان‌های بیمه‌گر زیر نظر وزارت رفاه بودند اقدامات خوبی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha