برخی خوراکی‌های تاریخ گذشته مثل ماست و شیر و به عبارتی انواع لبنیات، می‌توانند برای سلامتی بسیار خطرناک باشند، اما اغلب افراد نمی‌دانند که خوراکی‌های دیگری هم هستند که با گذشت تاریخ مصرفشان بسیار خطرناک خواهند بود:

خوراکی‌هایی که با گذشت تاریخ مصرفشان بسیار خطرناک خواهند بود

سلامت نیوز: برخی خوراکی‌های تاریخ گذشته مثل ماست و شیر و به عبارتی انواع لبنیات، می‌توانند برای سلامتی بسیار خطرناک باشند، اما اغلب افراد نمی‌دانند که خوراکی‌های دیگری هم هستند که با گذشت تاریخ مصرفشان بسیار خطرناک خواهند بود:

ماهی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، درست مثل گوشت گاو، هرگز رولت روسی را با ماهی بازی نکنید. پس از رسیدن به تاریخ انقضا، باید آن را دور بیندازید. در غیر اینصورت شانس ابتلا به لیستریوز را خواهید داشت. این بیماری که باعث درد شکم، اسهال، حالت تهوع و استفراغ می‌شود. این امر به ویژه برای زنان باردار خطرناک است، زیرا می‌تواند باعث سقط جنین شود.

سالاد‌های آماده

سالاد‌های از پیش تهیه شده که در فروشگاه‌های مواد غذایی به فروش می‌رسند، می‌توانند یک روش سریع بری داشتن یک خوراک خوشمزه در کنار سالاد باشند، اما بهتر است به تاریخ انقضا این نوع محصول توجه کنید. افزون بر این، سالاد‌های مذکور می‌توانند پر از باکتری باشند که با گذشت زمان انقضا، زمان کافی برای تکثیر خواهد داشت.

توت فرنگی

توت فرنگی بیش از سه روز در یخچال دوام ندارد و معمولا پس از آن کاملاً نرم و خرد می‌شود. توت فرنگی مانده، مستعد تبدیل شدن به کانون رشد باکتری‌ها است. به ویژه اگر در برابر گرما قرار داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha