رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اولین تخلف امسال تأخیر در اعلام تعرفه‌هاست كه متاسفانه در حال حاضر به علت عدم اعلام آن بخش خصوصی رها شده است.

تعرفه‌های پزشكی در بخش خصوصی به حال خود رها شده است
سلامت نیوز : رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اولین تخلف امسال تأخیر در اعلام تعرفه‌هاست كه متاسفانه در حال حاضر به علت عدم اعلام آن بخش خصوصی رها شده است.

به گزارش فارس، حسین‌علی شهریاری در شصت و هفتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور كه صبح امروز در ستاد دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد با بیان اینكه در حال حاضر در سال اول اجرای قانون برنامه پنجم توسعه قرار داریم اظهار داشت: تمام مطالبی كه در این قانون آمده است با همكاری وزارت بهداشت مطرح شده است.

وی افزود: نگرانم كه تنشی در اجرای قوانین ایجاد شود چرا كه برخی قوانین مصوب شده مسئولیتشان فقط بر عهده وزارت بهداشت نیست و سازمان‌های دیگر نیز در آن دخیل هستند.

شهریاری تصریح كرد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور سعی كنند تا ارتباط خود را با نمایندگان مجلس شهر خود نزدیك كنند و خواسته‌های خود را با آنها در میان بگذارند.

وی گفت: امسال دولت از 10 درصد هدفمندی‌یارانه‌ها به بودجه سلامت چیزی قرار نداد البته پولی هم نمانده بود كه خوشبختانه 3 میلیارد دلار از مازاد درآمد نفت به بخش سلامت اختصاص یافت و قیمت نفت هم ماه‌هاست كه بالای 110 دلار است.

شهریاری یادآور شد: در ماده 32 قانون برنامه پنجم در خصوص تمام وقت شدن پزشكان كه پیشنهاد مناسبی از طرف دولت بوده است مطرح شده كه برای اجرای آن باید تعرفه‌ها واقعی شود.

وی اضافه كرد: اولین تخلف ما تاخیر در اعلام تعرفه‌هاست و متاسفانه در حال حاضر بخش خصوصی رها شده است و این خطر می‌رود كه بخش خصوصی لجام‌گسیخته‌تر از گذشته ادامه فعالیت دهد.

شهریاری با بیان اینكه مشكلات ایجادشده در پی عدم اعلام به موقع تعرفه‌ها، فقط در حوزه تعرفه پزشكی نیست گفت: مشكلات زیادی در بیمارستان‌ها مانند هتلینگ در بخش خصوصی وجود دارد كه برای از بین‌بردن آن از تعرفه پزشكان برداشته می‌شود.

وی با بیان اینكه بیشترین دغدغه روسای دانشگاههای علوم پزشكی، بیمارستان‌ها هستند اضافه كرد: همچنین موضوع اورژانس بیمارستان‌ها خیلی جدی است. البته در برخی از شهرستان‌ها كارهای خوبی در اورژانس‌ها انجام شده است كه یكی از آنها قرار دادن مانیتورینگ در اورژانس است كه با بیمارستان شهرستان‌ها و اوژانس‌های دیگر به طور آنلاین مرتبط هستند.

رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه دیدی كه به وزارت بهداشت وجود دارد این است كه این وزارتخانه، وزاتخانه‌ای است كه هر روز پول خرج می‌كند در حالی كه دیدگاه ما فرق می‌كند، چرا كه محور توسعه، انسان سالم است.

وی گفت: در تجمیع صندوق‌های بیمه همه باید زیر نظر صندوق تامین اجتماعی بیایند و سیاستگذاری و نظارت بر آن بر عهده وزارت بهداشت باشد.

شهریاری یادآور شد: بودجه عمرانی وزارت بهداشت به وزارت مسكن تعلق گرفته است و درست است كه پروژه‌های عمرانی وزارت بهداشت كمتر از وزارت مسكن است اما گاهی اوقات پیش می‌‌آید كه وزارت مسكن سازه‌ای را می‌سازد كه مورد تأیید وزارت بهداشت نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha