سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 287427

از جمله نشانه های آشکار و هشدار دهنده ورزش بیش از حد می توان به مواردی مانند خستگی و دردهای عضلانی غیرعادی اشاره کرد.ورزش یکی از پایه های حفظ سلامت بدن انسان است. اما در شرایطی که برخی افراد ورزش نمی کنند یا به میزان کافی این کار را انجام نمی دهند، برخی دیگر ممکن است در انجام آن زیاده روی کنند. برخی نشانه ها می توانند نسبت به انجام بیش از حد ورزش به شما هشدار دهند.

ورزش بیش از حد و یک نشانه ظریف!

سلامت نیوز:از جمله نشانه های آشکار و هشدار دهنده ورزش بیش از حد می توان به مواردی مانند خستگی و دردهای عضلانی غیرعادی اشاره کرد.ورزش یکی از پایه های حفظ سلامت بدن انسان است. اما در شرایطی که برخی افراد ورزش نمی کنند یا به میزان کافی این کار را انجام نمی دهند، برخی دیگر ممکن است در انجام آن زیاده روی کنند. برخی نشانه ها می توانند نسبت به انجام بیش از حد ورزش به شما هشدار دهند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  عصر ایران ، سندرم ورزش بیش از حد، شرایطی است که بر اساس انجام بیش از حد ورزش و استراحت کم تعریف می شود و به واقع می تواند اثری منفی بر بدن انسان داشته باشد. بنابر یک بررسی که در نشریه Sports Health منتشر شد، ورزش بیش از حد می تواند موجب بروز علائمی شود که از نوسانات خلقی تا از تحلیل عضلانی را شامل شده و ممکن است حتی به التهاب مزمن یا ضعف سیستم ایمنی بدن منجر شود.


به گزارش "اکتیو تایمز"،از جمله نشانه های آشکار و هشدار دهنده ورزش بیش از حد می توان به مواردی مانند خستگی و دردهای عضلانی غیرعادی اشاره کرد. اما یک نشانه ظریف‌تر نیز می تواند به این شرایط اشاره داشته باشد؛ در نتیجه ورزش بیش از حد احتمالا با ضربان سریع‌تر قلب در حالت استراحت مواجه خواهید شد.


ضربان قلب در حالت استراحت به تعداد تپش های قلب در زمان استراحت کامل گفته می شود. این شاخص هنگام خواب یا زمانی که فرد دراز کشیده و هیچ گونه فعالیتی انجام نمی دهد، قابل اندازه گیری است. میزان ضربان قلب در حالت استراحت معمولا در افرادی با بدنی آماده و ورزیده پایین‌تر و در افرادی که به ندرت ورزش می کنند یا ورزش نمی کنند بالاتر است. به گفته انجمن قلب آمریکا، میانگین نرخ ضربان قلب در حالت استراحت یک فرد عادی بین 60 تا 100 تپش در دقیقه است. نرخ ضربان قلب در حالت استراحت یک ورزشکار ممکن است پایین‌تر و حدود 40 تپش در دقیقه باشد.


اما اگر بدن شما به واسطه ورزش بیش از حد زیر فشار قرار گرفته باشد، میزان ضربان قلب در حالت استراحت افزایش خواهد یافت. مطالعه ای که در نشریه Journal of Sports Sciences منتشر شد، تعداد جلسات تمرینی، شدت ورزش و میزان ضربان قلب گروهی از دوچرخه سواران آموزش دیده را زیر نظر گرفت. پژوهشگران دریافتند زمانی که شرکت کنندگان بیش از حد تمرین می کنند، ضربان قلب آنها در حالت استراحت افزایش می یابد.


احساس افزایش ضربان قلب و تپش سریع‌تر این اندام هنگام ورزش کاملا عادی است و احتمالا هدفی است که مد نظر قرار داده اید اما اگر ضربان قلب شما پس از این که باشگاه را ترک کرده و استراحت می کنید همچنان بالاتر از حد عادی است، شاید بهتر است زمان استراحت بیشتری را برای خود در نظر بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha