سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 287462

محققان دانشگاه میشیگان با ترکیب هوش مصنوعی با روش‌های تصویربرداری اپتیکی پیشرفته موفق به توسعه روشی شدند که تومورهای مغزی را با دقت و سرعت بالا تشخیص می‌دهد.

تشخیص سریع تومور مغزی با یک روش جدید

سلامت نیوز: محققان دانشگاه میشیگان با ترکیب هوش مصنوعی با روش‌های تصویربرداری اپتیکی پیشرفته موفق به توسعه روشی شدند که تومورهای مغزی را با دقت و سرعت بالا تشخیص می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این روش بافت‌شناسی رامان یا  SRH نام دارد که با جمع‌آوری باریکه‌های لیزر پراکنده شده از بافت می‌تواند تصویر واضحی از آن در اختیار قرار دهد، ویژگی‌هایی از بافت که با این روش قابل مشاهده هستند، با روش های دیگر آشکار نمی‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری یونایتدپرس،این روش سرعت و دقت بالایی دارد و کاملا غیر تهاجمی است، تصاویر تولید شده توسط این روش با استفاده از هوش مصنوعی پردازش می‌شود و در صورت ترکیب با فناوری ام آر آی می‌تواند پزشک را هنگام عمل جراحی مغز راهنمایی کند. با استفاده از این روش پزشک مطمئن می‌شود که بافت تومور را بدون آسیب به بافت‌های مجاور به طور کامل تخلیه کرده است. این روش برای حذف تومورهای گلیوما، لنفوم و تومورهای متاستاسیک قابل استفاده است.  نتایج این مطالعه در نشریه Nature Medicine منتشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha