سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 28747
سلامت نیوز : رئیس انجمن تغذیه ایران عنوان کرد: افرادی که دچار اضافه وزن هستند در مصرف بستنی احتیاط کنند چون بستنی تراکم کالری بالایی دارد.

دکتر محمدرضا وفا در گفت وگو با ایسنا، گفت: بستنی از جمله دسرهای مورد علاقه همه افراد در گروههای سنی و جنسی متفاوت است بویژه در فصل تابستان و فرا رسیدن روزهای گرم سال تمایل فراوانی برای مصرف آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای افرادی که مشکل اضافه وزن و چاقی ندارند خوردن حداکثر یک بستنی در روز مانعی ندارد اما آن هم منوط به استفاده از بستنی‌هایی است که میزان چربی و کاکائوی بالایی نداشته و دارای برند معتبر باشند که بتوان از سلامت شان اطمینان حاصل کرد چرا که احتمال مسمومیتهای ناشی از آلودگی‌های مواد لبنی در تابستان به مراتب بیشتر از روزهای دیگر سال است.

رئیس انجمن تغذیه ایران اظهار کرد: بستنی‌های ترکیبی مانند بستنی‌های شکلاتی و میوه‌ای تراکم کالری بالاتری دارند، ضمن آن که وقتی چند ماده غذایی با هم ترکیب می‌شوند، احتمال اینکه آلودگی از طریق آن ترکیب اضافه شود بیشتر است.

وی اضافه کرد: بستنی میوه‌ای و یا بستنی‌های یخی چون کربوهیدرات و چربی ندارند، بهتر هستند اما باید مراقب میزان قند آنها بود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه درباره مسمومیتهای ناشی از غذا که در فصل گرما به علت ایجاد آلودگیها در مواد غذایی بیشتر اتفاق می‌افتد، گفت: لازم است همه مواد غذایی در شرایط مناسبی نگهداری شوند بویژه خوراکی‌های گوشتی که اگر برای مدت زیادی در هوای آزاد و شرایط دمایی نامطلوب باقی بمانند باعث ایجاد مسمومیتهای خطرناک می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha