سلامت نیوز :نتایج بررسی‌ها نشان داد: ویتامین D دریافت کننده‌های مثبت استروژن را در موش‌های مبتلا به سرطان پستان کاهش می‌دهد، اما هیچ اثری بر روی نوع منفی این دریافت کننده‌ها ندارد.

به گزارش ایسنا ، محققان مرکز سرطانی لومباردی از مرکز پزشکی دانشگاه جورج تون با بررسی مدل آزمایشگاهی موش‌های مبتلا به سرطان پستان دریافتند ویتامین D به طور قابل توجهی توسعه دریافت کننده‌های مثبت استروژن را در موش‌های لاغر و چاق مبتلا به سرطان پستان کاهش می‌دهد، اما هیچ اثری بر روی نوع منفی این دریافت کننده‌ها ندارد.

در زمینه توسعه دریافت کننده‌های استروژن منفی موش‌های چاق در صورتی که ویتامین D در غذای آن‌ها باشد، نسبت به موش‌های لاغر در وضعیت بدتری قرار می‌گیرند.

این مطالعه همچنین نشان داد: ویتامین D بدون توجه به نوع سرطان پستان به طور معکوس روی مقاومت به انسولین در موش‌های چاق اثر می‌گذارد. اما در موش‌های لاغر هیچ مدلی وجود ندارد که نشان دهد ویتامین D حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد.

در این رابطه دکتر لینا کلارک، عضو این گروه تحقیقاتی گفت: استفاده از مکمل‌های ویتامین D مشخصا فریب‌دهنده است، در مطالعات مختلف این ویتامین اثرات متفاوتی روی انواع سرطان پستان نشان داده، در حالی که هیچ ارتباط مشخصی بین استفاده از این ویتامین و مزایای بهبودی وجود ندارد.

محققان تاكید كردند: استفاده از این ویتامین تا حد لازم برای بدن ضروری است، اما نمی‌توان به طور قطع گفت که این ویتامین توسعه سرطان پستان را کاهش یا افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha