پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 287542

یکی از راه‌های تشخیص قطعی اختلالات ادراری، انجام روشی به نام سیستوسکوپی است.در این روش که به‌صورت سرپایی در مطب انجام می‌شود و حدودا کمتر از نیم ساعت زمان می برد، بعد از استفاده از بی حسی موضعی و ایجاد بی‌دردی کامل، با دوربین کوچک، وارد مجرای ادراری می‌شویم و با دید مستقیم مجرای ادراری به‌صورت کامل بررسی می شود و وجود هر گونه التهاب ، زخم و تنگی و جسم خارجی بررسی می‌شود.

تشخیص اختلالات ادراری با سیستوسکوپی

سلامت نیوز:یکی از راه‌های تشخیص قطعی اختلالات ادراری، انجام روشی به نام سیستوسکوپی است.در این روش که به‌صورت سرپایی در مطب انجام می‌شود و حدودا کمتر از نیم ساعت زمان می برد، بعد از استفاده از بی حسی موضعی و ایجاد بی‌دردی کامل، با دوربین کوچک، وارد مجرای ادراری می‌شویم و با دید مستقیم مجرای ادراری به‌صورت کامل بررسی می شود و وجود هر گونه التهاب ، زخم و تنگی و جسم خارجی بررسی می‌شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،در ادامه با ورود به مثانه، وجود سنگ، تومور یا التهاب با دید مستقیم بررسی  می شود.خروج سنگ و یا نمونه برداری از بافت غیر طبیعی در سیستم ادراری با کمک پنس مخصوص انجام می‌شود و به راحتی سنگ خارج و یا از تومور نمونه برداری می‌شود.در آقایان با استفاده از این روش، غده پروستات و بزرگی آن نیز ارزیابی می‌گردد و التهاب پروستات یا بزرگی بیش از حد آن مشخص می‌شود. 

مزیت اصلی این روش

 تشخیص قطعی و در عین حال سریع اختلالات مجرا، پروستات و  مثانه مزیت این روش  است که باعث جلوگیری از اتلاف وقت و به تعویق افتادن درمان می‌گردد تا از عوارض احتمالی جلوگیری شود. علاوه بر این مزیت دیگر، بی‌درد بودن این اقدام تشخیصی است که ناشی از کوچک بودن و انعطاف پذیر بودن دوربین تشخیصی است که باعث می‌شود برای انجام آن، نیازی به بیهوشی نباشد.

همچنین هزینه این روش در مقایسه با سایر روش‌های جراحی در بیمارستان بسیار کمتر است.این روش علاوه بر تشخیص مشکلات، در درمان برخی موارد نیز کمک می کند از جمله برطرف کردن تنگی‌های خفیف در مجرا و یا خروج سنگ و ضایعات غیر طبیعی مثانه.نکته آخر اینکه در صورت بروز علائم ادراری، خصوصا شدید و مداوم، صبر کردن جایز نیست و باید در اسرع وقت به پزشک اورولوژی مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha