سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از مبتلایان به دیستروفی خبر داد: آزمایش ژنتیك مبتلایان به دیستروفی طبق توافقات انجام شده با انستیتوپاستور با هزینه 150 هزار تومان انجام می‌شود.

محمد همتیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هزینه آزمایش ژنتیك مبتلایان به دیستروفی یك میلیون تا یك میلیون و 200 هزار تومان است اما در حال حاضر این آزمایش با هزینه‌ای پایین انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: در طی یك ماه اخیر روزهای دوشنبه‌ها پزشكانی از انستیتو پاستور برای ارایه خدمات مشاوره ژنتیك به دفتر انجمن دیستروفی مراجعه می‌كنند. پس از انجام مشاوره از بیماران در بیمارستان بوعلی نمونه گیری و نمونه‌ها به انستیتوپاستور منتقل می‌شود.

همتیان با اشاره به مزایای انجام آزمایش ژنتیك اظهار كرد: با انجام این كار دختران ناقل بیماری دیستروفی شناسایی می‌شوند و آنان را می‌توان پس از ازدواج تحت نظر پزشك قرار داد تا از تولد كودكان مبتلا به این بیماری پیشگیری كرد.

وی فراهم كردن زمینه انجام آزمایشات دوره‌ای قلب و ریه مبتلایان به دیستروفی در بیمارستان بوعلی را یكی دیگر از دستاوردهای انجمن دیستروفی برشمرد.

مدیرعامل انجمن دیستروفی با انتقاد از سازمان بهزیستی گفت: مبتلایان به دیستروفی به علت ناتوانی در خرید دستگاه 7 میلیون تومانی ونتیلاتور به بدترین شكل فوت می‌كنند به گونه‌ای كه به علت از كارافتادن ریه‌ها در برابر چشمان والدین خود خفه می‌شوند این در حالیست كه تنها دو ونتیلاتور برای كل اعضای بهزیستی استان تهران موجود است.

همتیان در پایان اظهار كرد: پس از یك سال تلاش قرار بود كه در سال جاری سازمان بهزیستی به انجمن دیستروفی مانند انجمنهای دیگر 4 میلیون تومان بودجه تخصیص دهد ولی این كار را انجام نداد این در حالیست كه به گفته مسئولان این سازمان، انجمن دیستروفی جزو 5 انجمن پزشكی فعال كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha