صبح روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه یک دستگاه اتوبوس مسافربری تهران-گنبد در اثر بروز نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس دچار حادثه و واژگونی شد اما آنچه که اعلام شده علت اولیه حادثه بوده و علت قطعی آن پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

آخرین وضعیت مصدومان اتوبوس مسافربری تهران_گنبد

سلامت نیوز:  صبح روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه یک دستگاه اتوبوس مسافربری تهران-گنبد در اثر بروز نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس دچار حادثه و واژگونی شد اما آنچه که اعلام شده علت اولیه حادثه بوده و علت قطعی آن پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این حادثه که در منطقه دوآب سوادکوه در شیب تند جاده رخ داده است متاسفانه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند، ۱۰ زن و ۹ مرد که همه آن‌ها بالای ۲۰ سال سن داشتند و یک نوزاد دختر که بعد از سزارین فوت شده است.

تصمیم درست راننده می‌توانست مسافرین را از مرگ‌ حتمی نجات دهد

خانم گنبدی یکی از مسافران این اتوبوس که از ناحیه کمر دچار شکستگی شد و از درد به خود می‌پیچید، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از حادثه چیز زیادی به خاطر ندارم اما قطعا تصمیم درست راننده می‌توانست مسافرین را از مرگ‌ حتمی نجات دهد.

وی ادامه داد: عملکرد رسیدگی بیمارستان به بیماران تصادفی خوب بوده اما احتمال انتقال بیماران به بیمارستان گرگان وجود دارد.

مسافری دیگر که او هم از ناحیه پا دچار آسیب شده بود در مورد نحوه حادثه به خبرنگار ایسنا می‌گوید: در بین راه متوجه شدیم که ماشین دچار مشکل شده است، این را از پچ‌پچ راننده و کمک راننده حدس زدم اما راننده باید از سلامت خودرو اطمینان می‌داشت و به حرکت خود ادامه می‌داد.

وی گفت: پس از مدتی جای راننده وکمک راننده عوض شد، 10دقیقه پس از تعویض راننده و کمک راننده ناگهان ترمز اتوبوس برید و ماشین از کنترل راننده خارج شد.

این بیمار حادثه تصادف اتوبوس تهران گنبد، تصریح کرد: در ابتدا همه تاکید می‌کردند که راننده به کوه و یا به پشت سر تریلی بزند اما راننده قبول نکرد.

وی اظهار کرد: بیشترین تاکید برای این بود که به دره سقوط نکنیم تا احتمال مرگ کمتر شود اما راننده نپذیرفت و خودش هم در این حادثه جان خود را از دست داد.

این خانم که کودک خردسالش هم در این حادثه زخمی شده بود، یادآور شد: وقتی ماشین خراب بود باید توقف می‌کرد اما متاسفانه این کار را نکرد و به حرکت خود ادامه داد تا اینکه دچار این حادثه شدیم.

محسن جوادی ۳۸ ساله نیز یکی از مصدومین این حادثه بود که از ناحیه دنده دچار شکستگی شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در بیمارستان رازی قائمشهر می‌گوید: خواب بودم ناگهان با صدای گاز دادن پشت سر هم ماشین بیدار شدم و فهمیدم ماشین دچار نقص فنی شده است.

او ادامه داد: پس از این به حرکت ادامه داد ولی ظاهرا ایراد فنی بود و لازم بود حرکت خود را متوقف می‌کرد.

جوادی گفت: دو دقیقه پس از اینکه ترمز برید با همان و سرعت شتاب اتوبوس به پیچ رسید و در آن لحظه سرعت خودرو دیگر قابل کنترل بود و پس از آن به دره پرت شدیم و بعد از آن‌ چیزی را به خاطر نمی‌آورم.

وی خاطرنشان کرد: البته قبل از آن مسافران از او خواسته بودند که به کوه و یا به تریلی بزند اما راننده این کار را انجام نداد.

 این مصدوم بیان کرد: در حال حاضر فک من دچار پارگی شده و به سرم نیز ضربه وارد شد، همچنین دچار شکستگی دنده نیز شدم که ظاهرا با استراحت باید کم‌کم دنده جوش بگیرد.

وی از اقدامات درمانی و میزان عملکرد بیمارستان ابراز رضایت کرد.

۹ مصدوم به بیمارستان رازی منتقل شدند

بهروز نوروزی مدیر بیمارستان رازی قائمشهر نیز اظهار کرد: تعداد تصادفی‌ها ۹ نفر بودند که به بیمارستان رازی انتقال داده شدند.

وی گفت: تمام بیماران تحت نظر پزشکان متخصص قرار دارند و مشکل خاصی نیست.

مدیر بیمارستان رازی قائمشهر تصریح کرد: از ۹ نفر مصدوم بستری شده یک نفر ترخیص شد و یک نفر هم با رضایت شخصی به تهران رفت و در حال حاضر ۷ مصدوم بستری هستند.

نوروزی خاطرنشان کرد: عمده مشکلات افراد آسیب دیده شکستگی پا، گردن، دنده و کمر بوده که تحت نظر هستند و کارهای درمانی در حال انجام است.

وی افزود: عمل جراحی فعلا انجام نشده است اما برای شکستگی کمر نیازمند عمل جراحی هستند، همچنین پزشک جراح مغز و اعصاب بیمارها را ویزیت کرده است و اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا انتقال آن‌ها به بیمارستان گرگان انجام شود.

معافیت مصدومان اتوبوس مسافربری تهران_گنبد از پرداخت تعرفه پزشکی قانونی

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مصدومان اتوبوس مسافربری تهران _ گنبد از پرداخت تعرفه پزشکی قانونی معاف شدند.

وی اظهار کرد: در پی سقوط اتوبوس در محور شهرستان سوادکوه و فوت و مصدومیت تعدادی از مسافرین به اتفاق رئیس کل دادگستری استان مازندران از مصدومین در بیمارستان رازی قائمشهر عیادت و جویای احوال آنها شدیم.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: در این بازدید ضمن پیگیری روند درمانی با هماهنگی رئیس پزشکی قانونی قائمشهر مصدومین معاینه و صدمات و جراحات جهت صدور گواهی انجام و مقرر شد که از پرداخت تعرفه معاف شوند.

عباسی خاطرنشان کرد: در این راستا گواهی پزشکی صادر و تحویل مقام قضایی در شهرستان سوادکوه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha